آموزشی

از بین بردن لکه روغن از روی لباس

همانطور که می دانید پاک کردن لکه روغن از روی لباس کار سخت و دشواری می باشد اما نگران نباشید موادی هستند که می توانید با استفاده از آنها لکه های لباس را کاملا نابود کنید. عده زیادی از افراد به دنبال راهکارهای از بین بردن لکه روغن از روی لباس هستند. با ما همراه باشید در این مقاله قصد داریم شما را با شیوه های از بین بردن لکه روغن از روی لباس، از بین برددن لکه روغن روی لباس بافت و …… آشنا کنیم.

از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس

از دسته لکه هایی که تمیز کردن و پاک کردنشان کار بسیار سخت و دشواری می باشد لکه روغن می باشد. اگر نگران لکه روغن بر روی لباس هایتان هستید باید بگوییم انواع گوناگونی از محصولات خانگی موجود هستند که می توانید از آنها برای پاک کردن لکه روغن از روی لباس استفاده کنید. در بخش زیر قصد داریم چند روش ساده برای از بین بردن لکه روغن از روی لباس را شرح دهیم.

عده زیادی از افراد به دنبال راهکار های از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس هستند، آیا شیوه و راهکاری برای از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس وجود دارد؟ بله شما می توانید با استفاده از راهکار های زیر اقدام به از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس کنید اما باید توجه داشته باشید لباس های قدیمی و کهنه به نسبت برای پاک و تمیز شدن نیاز به زمان، تلاش و تجربه بیشتری دارد.

در صورتی که می خواهید در منزل خود اقدام به از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس نی نی سایت کنید به وسایلی نیاز دارید که معمولا در هر خانه ای یافت می شود. اولین چیزی که به آن نیاز دارید یک حوله تمیز می باشد که دیگر از آن استفاده نمی کنید. دومین وسیله مورد نیاز شما یک مسواک قدیمی می باشد البته به مقداری جوش شیرین و مایع ظرفشویی نیز احتیاج دارید تا بتوانید به راحتی لکه روغن را از روی لباستان پاک کنید. البته توجه داشته باشید نکته ای که در بخش بالا نیز به آن اشاره شد داشتن صبر و حوصله برای از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس می باشد.

نحوه پاک کردن و از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس

نحوه پاک کردن و از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس به شرح زیر می باشد:

1- در ابتدا حوله تمیز را روی یک سطح صاف قرار دهید.

2- بخش لکه لباس را روی حوله قرار داده

3- در شرایطی که لکه چربی قدیمی نیست و خشک نشده می توانید مقداری جوش شیرین را روی لکه روغن بریزید.

4- اما اگر لکه چربی کهنه و قدیمی می باشد مقداری مایع ظرفشویی روی لکه بریزید و به مدت 10 تا 15 دقیقه صبر کنید و اجازه دهید روی آن باقی بماند.

5- در پنجمین مرحله روی جوش شیرین و یا مایع ظرفشویی که بر روی لکه قرار دارد را به آهستگی مسواک بزنید ( نکته مراقب باشید با این کار آسیبی به لباس نرسانید)

6- اگر لکه چربی کهنه نیست، می توانید شاهد تغییر رنگ جوش شیرین باشید. سپس جوش شیرین را از روی لکه پاک کرده و مقداری جوش شیرین تازه را به آن اضافه کنید و مجددا 10 تا 15 دقیقه صبر کرده در نهایت آن را با مسواک پاک کنید.

7- توجه داشته باشید پاک کردن مایع ظرفشویی و جوش شیرین با استفاده از مسواک طی چند مرحله ادامه دهید تا شاهد کم رنگ تر شدن میزان لکه چربی روی لباس شوید.

8- هنگامی که لکه چربی از روی لباس پاک شد می توانید اقدام به شستشوی لباس کنید اما توصیه می شود لباس لکه دار را هرگز با آب سرد نشویید چرا که برای شستشوی بهتر حتما باید لباس دارای لکه چربی را با آب ولرم بشویید.

9- در پایان قبل از آنکه لباس خشک شود آن را رو به روی نور قرار داده تا از تمیزی و پاک شدن کامل لکه چربی اطمینان حاصل کنید.

راه های از بین بردن لکه روغن از روی لباس

شما می توانید برای از بین بردن لکه روغن و چربی از روی لباس از راهکار های زیر استفاده نمایید:

  • از بین بردن لکه چربی روی لباس با جوش شیرین
  • پاک کردن لکه روغن از لباس با پودر بچه
  • از بین بردن لکه چربی با سرکه
  • از بین بردن لکه روغن با نمک
  • پاک کردن لکه روغن و چربی از لباس با از لکه‌بر
  • پاک کردن لکه روغن و چربی از لباس با از اسپری روان‌کننده
  • پاک کردن لکه روغن از لباس و سطوح با شوینده ها

از بین بردن لکه چربی روی لباس با جوش شیرین

بهترین شیوه برای از بین بردن لکه روغن روی لباس سفید کدام است؟ برای از بین بردن لکه روغن روی لباس سفید و یا از بین از بردن لکه چربی روی لباس با جوش شیرین به صورت زیر اقدم کنید:

1- همانطور که در بخش بالا ذکر شد برای پاک کردن لکه چربی که خشک نشده و قدیمی نیست مقداری جوش شیرین روی لکه بریزید. اما اگر لباس قدیمی و کهنه بود باید مقداری مایع ظرفشویی روی جوش شیرین اضافه کنید و به مدت 10 تا 15 دقیقه صبر کنید و اجازه دهید روی لکه باقی بماند.

2- با استفاده از مسواک لکه حاوی مایع ظرفشویی و جوش شیرین را تمیز کنید و این روش را طی چند مرحله انجام دهید تا زمانی که شاهد کم رنگ شدن لکه چربی بر روی لباس شوید.

3- زمانی که لکه چربی از روی لباس پاک شد می توانید لباس را با نکات توصیه شده بر روی برچسب لباس، آن را بشویید.

پاک کردن لکه روغن از لباس با پودر بچه

پاک کردن لکه روغن از روی لباس با پودر بچه، یکی دیگر از شیوه های پاک کردن روغن و چربی از لباس استفاده از پودر بچه می باشد.

1- برای استفاده از آن ابتدا لازم است هر گونه روغن و چربی اضافه را با یک دستمال بردارید و تا جای ممکن روغن و چربی را از روی لباس پاک کنید.

2 – با استفاده از پودر بچه روی لکه روغن و چربی را کاملا بپوشانید و پس از گذشت مدت زمانی پودر بچه را با استفاده از یک حوله و یا دستمال کاغذی بردارید البته دقت داشته باشید که با این کار پودر به قسمت های دیگر لباس برخورد نکند.

3- داخل یک ظرف مقداری مایع ظرفشویی و آب بریزید و با هم ترکیب کنید تا کف کند، سپس با استفاده از یک مسواک لکه را با حرکات چرخشی پاک کنید.

4- در نهایت متناسب با دستور العمل های شستشو برای شستن لباس اقدام کنید و جهت خشک شدن آن لباس را در معرض نور قرار دهید.

از بین بردن لکه چربی با سرکه

از بین بردن لکه چربی با سرکه، همانطور که می دانید سرکه علاوه بر اینکه کاربرد های فراوانی دارد یک پاک کننده طبیعی نیز می باشد. بنابراین شما می توانید از این پاک کننده قوی و طبیعی برای از بین بردن لکه روغن و چربی استفاده کنید:

  1. در مرحله اول برای پاک کردن و تمیز کردن لکه با استفاده از سرکه باید سرکه و آب را به نسبت یک به دو با یکدیگر مخلوط نمایید و آن را روی لکه لباس قرار دهید.
  2. در این مرحله باید سرکه را از روی لباس بشویید و مراحل بالا را با استفاده از صابون یا شامپو انجام دهید.
  3. در نهایت لباس را با مایع لباسشویی یا پودر متناسب با دستور العمل های شستشوی هر لباس بشویید و برای خشک شدن و تمیز شدن لباس آن را در معرض نور قرار دهید.

از بین بردن لکه روغن با نمک

یکی از مواردی که تاثیر فراوانی در از بین بردن لکه روغن روی لباس دارد، نمک می باشد. شما می توانید از نمک برای از بین بردن لکه روغن استفاده کنید. برای از بین بردن لکه روغن با نمک تنها کافیست مقداری نمک را بر روی محل لکه قرار دهید سپس 20 دقیقه منتظر بمانید و بعد از آن نمک را با استفاده از یک دستمال پاک کنید و لباس را با مایع لباسشویی شستشو دهید. البته در صورتی که بعد از این شیوه لکه به طور کامل پاک نشد می توانید از جوش شیرین نیز استفاده نمایید.

پاک کردن لکه روغن و چربی از لباس با لکه‌بر

یکی دیگر از شیوه های از بین بردن لکه روغن از روی لباس، استفاده از لکه بر ها می باشد. شما می توانید از لکه بر های موجود در بازار برای پاک کردن لکه روغن استفاده نمایید.

1- در اولین مرحله ابتدا باید لکه بر را روی لکه روغن اسپری کرده و آن را با استفاده از مسواک کهنه بشویید.

2- مقداری آب را درون یک ظرف ریخته و آن را بجوشانید.

3- لباس را درون ظرفی قرار داده و آب جوش را از ارتفاع روی لکه بریزید. توجه داشته باشید هر چه آب را از ارتفاع زیاد تری بر روی لباس بریزید، نیروی بیشتری به لکه وارد می شود و به پاک کردن لکه کمک بسزایی می کند.

4- مراحل بالا را برای هر دو سمت پارچه مجددا تکرار کنید.

5- لباس را با مایع لباسشویی یا پودر بشویید و هنگام خشک کردن آن را در معرض نور قرار دهید.

پاک کردن لکه روغن و چربی از لباس با اسپری روان‌کننده

استفاده از اسپری روان کننده یکی دیگر از راهکار های از بین بردن لکه روغن روی لباس می باشد. شما می توانید از اسپری روان کننده برای پاک کردن لکه روغن و چربی به شرح زیر استفاده نمایید:

1- شما می توانید از اسپری WD-40 یا سایر مایعات روان کننده برای از بین بردن لکه روغن و چربی لباس استفاده نمایید.

2- در ابتدا برای اطمینان از اینکه رنگ لباستان تغییر نمی کند روی یک نقطه کوچک لباس که توی دید نیس مایعات روان کننده یا اسپری WD-40 را امتحان کنید.

3- سپس مایعات روان کننده یا اسپری WD-40 را روی لکه بپاشید و به مدت 10 دقیقه صبر کنید و اجازه دهید روی لباس بماند.

4- لکه لباس را با استفاده از آب گرم بشویید و لباس را نیز با پودر لباسشویی بشویید و در نهایت برای خشک کردن لباس آن را در معرض نور قرار دهید.

پاک کردن لکه روغن از لباس و سطوح با شوینده ها

استفاده از شوینده ها یکی دیگر از راهکار های مناسب برای از بین بردن لکه روغن از روی لباس می باشد. نحوه پاک کردن لکه روغن از لباس و سطوح با شوینده ها به شرح زیر می باشد:

1- در ابتدا باید با استفاده از مایع ظرفشویی تمام لکه های چربی را بپوشانید. البته توجه داشته باشید می توانید در این روش از صابون های دست و بدن همچنین شامپو ها نیز استفاده کنید. برای لکه های قوی تر می توانید از صابون های لباسشویی استفاده نمایید. نکته: اگر برای از بین بردن لکه روغن و چربی روی لباس از شوینده های رنگی مصرف می کنید اطمینان حاصل کنید که شوینده مصرفی موجب تغییر رنگ لباستان نشود.

2- شما می توانید صابون را بر روی لکه بمالید تا به اندازه کافی کف کند و یا می توانید صابون را رنده کرده و پس از مرطوب کردن روی لکه مورد نظر بریزید.

3- در این مرحله باید مواد شوینده، شامپو و کف صابون را روی لکه بریزید و از یک مسواک کهنه برای پاک کردن لکه ها استفاده نمایید.

4- در نهایت لباس را با آب و شوینده بشویید و در معرض هوا قرار دهید تا خشک شود.

از بین بردن لکه چربی روی ملحفه

همانطور که می دانید لکه چربی یکی از دشوار ترین لکه ها می باشد که اگر سریعا برای از بین بردن آن اقدام نکنید از بین بردن آن بسیار دشوار تر خواهد شد. عده زیادی از افراد به دنبال راهکار هایی برای از بین بردن لکه چربی روی ملحفه هستند، به همین خاطر ما در این بخش چند نمونه راهکار فوق العاده را برای از بین بردن لکه چربی روی ملحفه شرح داده ایم.

راهکار های از بین بردن لکه چربی روی ملحفه به شرح زیر می باشد:

1- در اولین مرحله ابتدا باید چربی روی ملحفه را تمیز کنید

2- استفاده از مایع ظرفشویی برای از بین بردن لکه چربی روی ملحفه

3- استفاده از محلول الکل ( پاک کننده چربی ملحفه و لحاف ) برای از بین بردن لکه چربی روی ملحفه

4- استفاده از پودر تالک

5- از بین بردن لکه چربی روی ملحفه با استفاده از سرکه

6- صابون لباسشویی برای پاک کردن لکه چربی

7- استفاده از گچ بر روی لکه چربی

8- پودر بچه برای تمیز کردن لکه چربی

از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس رنگی

برای از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس رنگی چه اقداماتی باید انجام داد؟ برای از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس نیز می توان از راهکار های ارائه شده در بخش های بالا استفاده کرد.

از بین بردن لکه روغن سیاه روی لباس

از بین بردن لکه روغن سیاه روی لباس، شاید تا به حال این تجربه را داشته باشید که روغن سیاه یا گریس لباس شما را کثیف کرده باشد باید بدانید یکی از دشوار ترین لکه ها که به سختی از بین می رود نوع لکه های تیره و روغن سیاه ماشین می باشد. این نوع لکه در مقابل بسیاری از مواد های پاک کننده مقاومت کرده و نابود نمی شود. در این بخش قصد داریم چند راهکار ساده با وسایل موجود در هر منزلی برای از بین بردن لکه روغن سیاه روی لباس را شرح دهیم:

مواد مورد نیاز برای از بین بردن لکه روغن سیاه روی لباس

  • پودر بچه
  • مسواک
  • صابون مایع یا شامپو
  • ظرف مناسب

1- در اولین مرحله باید تمام لکه و روغن سیاه را با استفاده از یک دستمال بدون پخش کردن آن برداریم.

2- باید مقداری پودر بچه را تا آنجایی که کاملا لکه را پوشش دهد روی لکه بریزیم. البته دقت داشته باشید اگر به پودر بچه دسترسی نداشتید می توانید از آرد ذرت یا سایر آرد ها استفاده نمایید. اگر هیچ یک از موارد موجود نبود از نمک نیز برای پوشش دهی لکه می توانید استفاده کنید.

3- بهتر است پودر را به آرامی بر روی لکه بچرخانید البته توجه داشته باشید که به بخش های دیگر نروید تا موجب گسترش لکه نشوید.

4- در این مرحله باید با استفاده از دستمال و یا یک قاشق پودر مورد نظر را با کمی فشار از روی لکه بردارید.

5- در این مرحله باید به مقدار کافی صابون یا مایع لباسشویی را روی لکه قرار داده و با مسواک و یا حرکات چرخشی انگشت مایع را روی لکه بمالید تا کف ایجاد شود. البته دقت کنید این حرکت را بر روی هر دو سمت لکه با استفاده از مسواک انجام دهید و در نهایت هر دو سمت لکه را بشویید.

از بین بردن لکه چربی روی پارچه کرپ

از بین بردن لکه چربی روی پارچه کرپ، عده زیادی از افراد در خصوص بهترین راهکار ها برای از بین بردن لکه چربی روی پارچه کرپ سوال می پرسند، بهترین راهکار برای از بین بردن لکه چربی روی پارچه کرپ کدام است؟ باید بدانید بهترین راهکار برای از بین بردن لکه چربی روی پارچه کرپ استفاده از جوش شیرین و محلول نمک می باشد.

در ابتدا باید جوش شیرین را روی لکه بریزید و به مدت 60 دقیقه صبر کنید پس از گذشت این مدت زمان شما شاهد تغییر رنگ جوش شیرین خواهید شد. این ماده با جذب روغن لباس به رنگ قهوه ای می شود بعد از اتمام این روش می توانید جوش شیرین را با استفاده از یک کارت از روی پارچه پاک کنید.

سپس پارچه را درون آب سرد قرار داده و با استفاده از صابون آن را بشویید. اگر متوجه شدید لکه کاملا پاک نشده می توانید از محلول نمک ( مخلوط 3 قاشق نمک 1قاشق آب ) برای از بین بردن لکه چربی روی پارچه کرپ استفاده کنید.

از بین بردن لکه چربی روی لباس نوزاد

اکثر بانوان به تمیزی و پاکیزگی لباس کودک خود اهیمت زیادی می دهند اما می دانید که همیشه نمی توانید از کثیف شدن لباس کودکتان جلوگیری کنید. در مواقعی می توانید برای جلوگیری از لکه شدن نوزاد برای او پیش بند ببندید. اما اگر لکه های چربی روی لباس نوزاد ایجاد شود چه اقدامی باید کرد؟ برای از بین بردن لکه چربی روی لباس نوزاد چه باید کرد؟ در این قسمت قصد داریم شما را با راهکار فوق العاده از بین بردن لکه چربی روی لباس نوازد آشنا کنیم.

از بین بردن لکه چربی روی لباس نوزاد به شرح زیر می باشد:

1- در ابتدا برای از بین بردن لکه روغن روی لباس نوزاد یا از بین بردن لکه چربی روی لباس نوزاد می توانید با استفاده از پاشیدن مقداری نمک، نشاسته ذرت یا پودر تالک لکه لباس نوزاد خود را از بین ببرید.

2- بعد از پاشیدن مواد مورد نظر بر روی لکه به مدت 15 تا 20 دقیقه صبر کنید و بعد از آن پودر را پاک کرده در نهایت با مقداری شوینده مناسب لباس نوزادتان را بشویید.

با استفاده از این روش می توانید برای از بین بردن لکه چربی روی لباس نوزاد خود اقدام کنید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا