زیبایی - مراقبتی

روش های موثر برای تقویت ناخن

اکثر افراد به زیبایی و تقویت ناخن های خود اهمیت زیادی می دهند و به دنبال روش های موثر برای تقویت ناخن هستند. لازم است بدانید جنس و ظاهر ناخن ها می تواند نشان دهنده بیماری یا سلامت فرد باشد. باید بدانید استفاده بیش از اندازه از محصولات خاص و سبک زندگی نادرست، تغذیه ی نامناسب به صورت مستقیم بر تقویت ناخن اثر می گذارد.

سفت کننده ناخن چیست

سفت کننده ناخن چیست؟ سفت کننده یا همان محکم کننده ناخن یک مایع شفاف می باشد که موجب استحکام و محکم شدن ناخن های نرم و شل می شود و مانع از شکستگی ناخن ها می شود. یکی از تاثیرات استفاده از سفت کننده ناخن کمک به بازگشت کراتین به ناخن ها می باشد و همچنین سختی و دوام ناخن ها را افزایش می دهد.

دلایل ضعیف و شکننده بودن ناخن ها

قبل از بررسی موارد تقویت کننده ناخن باید در ابتدا برخی از دلایل ضعیف و شکننده بودن ناخن ها را بررسی کنیم. همانطور که می دانید ناخن های ضعیف به آسانی شکسته می شوند و خیلی نرم و نازک هستند. عوامل فراوانی وجود دارد که می توانند به ناخن ها آسیب وارد کند و موجب ضعیف شدن آنها شود. برخی از اساسی ترین این دلایل شامل:

  • استفاده متداوم از شوینده های شیمیایی
  • استفاده از سوهان ناخن های بدون کیفیت و یا عدم استفاده درست از آنها
  • استفاده از لاک های بدون کیفیت و تاریخ مصرف گذشته
  • مبتلا شدن انگشتان و ناخن ها به عفونت ها مانند عفونت قارچی
  • تماس طولانی مدت ناخن با آب
  • ابتلا به برخی بیماری ها مانند اختلالات تیروئید و گردش خون، بیماری های کلیوی یا کبدی و کم خونی
  • جویدن مکرر ناخن ها
  • کمبود مواد مغذی مانند ویتامین A و B، آهن، کلسیم، روی و پروتئین‌ها

بهترین تقویت کننده ناخن

در ابتدا بهتر است بدانید ناخن های نرم و شکننده حاکی از وجود بیماری پوستی پسوریازیس، مشکلاتی در کبد و کلیه می باشد که نیاز است حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

در این بخش قصد داریم شما را با بهترین تقویت کننده ناخن آشنا کنیم:

  1. لاک تقویت‌کننده کوزارت
  2. لاک تقویت‌کننده و محکم‌کننده میسلین
  3. روغن تقویت‌کننده هیدرودرم
  4. محلول استحکام‌بخش و سفت‌کننده ناخن لکسیون
  5. محلول استحکام‌بخش ماوالا مدل ساینتیفیک

لاک سفت کننده ناخن

همانطور که مشاهده می کنید در بخش بالا با چند نمونه لاک تقویت کننده و لاک سفت کننده ناخن آشنا شدید. ما در این قسمت برای آشنایی بیشتر شما با لاک سفت کننده ناخن به بررسی برخی از ویژگی های این لاک ها می پردازیم.

  • دارای افزایش دهنده سرعت رشد ناخن ها
  • دارای روغن های نرم کننده و التیام دهنده ناخن
  • سفت کننده موثر برای ناخن ها
  • این لاک ها برای جلوگیری از خشکی و آسیب ناخن دارای ویتامین های A و E می باشد.

بهترین روغن برای تقویت ناخن

بهترین روغن برای تقویت ناخن بدون شک کامل ترین غذا برای ناخن و پوست اطراف ناخن می باشد. روغن تقویت کننده هیدرودرم یک محصول گیاهی می باشد که با استفاده روزانه از آن در مدت زمان طولانی می توان شاهد تاثیرات فوق العاده آن بود. این روغن با شیشه 8 میلی لیتری روانه بازار می شود. این روغن سرشار از موادی مانند جوجوبا، روغن بادام شیرین ، دانه انگور، گل گاوزبان و ویتامین‌های E و A می باشد.

محلول برای سفت شدن ناخن

محلول تقویت کننده ناخن محصولی می باشد که تقویت ناخن ها را بر عهده دارد تا ناخن ها فرم فوق العاده و استحکام خود را بدست آورند و زیبایی دست افراد بیشتر از پیش نمایان شود. در واقع بهتر است بدانید یک محلول تقویت کننده ناخن خوب دارای ترکیباتی می باشد که موجب تقویت بافت ناخن می شود و از شکستگی و خشک شدن ناخن جلوگیری می کند. معمولا این ترکیبات حاوی موادی مانند لیمو، انگور، انار، جینسینگ، آلوئه ورا وئ ویتامین های E ،F ،A ،C و H می باشد. در بخش بالا با دو نمونه محلول برای سفت شدن ناخن آشنا شدید.

موارد مهم برای استفاده ماسک تقویت ناخن

بهترین ماسک تقویت ناخن کدام است؟ برخی از موارد مهم در خصوص ماسک تقویت ناخن در این بخش مورد بررسی قرار گرفته است.

  1. چرب کردن کوتیکول‌ها با استفاده از روغن های مخصوص
  2. اضافه کردن پروتئین های مغذی به رژیم غذایی
  3. استفاده از مکمل های بیوتین برای تقویت ناخن ها

شما در بخش پایین با راهکار های تقویت ناخن خانگی آشنا می شوید.

تقویت ناخن خانگی

برای تقویت ناخن چه کنیم؟ عده زیادی از افراد به دنبال راهکارهای تقویت ناخن خانگی هستند در این بخش با برخی از راهکارهای خانگی آشنا می شوید.

  • استفاده از دستکش ها در زمان کار با شوینده ها
  • خودداری از جویدن ناخن ها
  • به حداقل رساندن مصرف استون
  • عدم استفاده از آب داغ برای شستن دست ها
  • اصلاح صحیح و اصولی ناخن ها

استفاده از برخی روش های خانگی برای تقویت ناخن خانگی

برخی از روش های خانگی برای تقویت ناخن خانگی به شرح زیر می باشد:

  • روغن دانه کتان
  • روغن نارگیل
  • روغن آرگان
  • شی باتر

داروی تقویت ناخن

در بخش های بالا با برخی روش های موثر برای تقویت ناخن آشنا شدید در این بخش قصد داریم شما را با داروی تقویت ناخن آشنا کنیم. با ما همراه باشید در ادامه به معرفی بهترین قرص های تقویت ناخن می پردازیم . از این طریق شما می توانید متناسب با نیاز بدن خود؛ بهترین گزینه را انتخاب نمایید. قرصهای تقویت ناخن شامل موارد زیر می باشد:

  • محلول استحکام بخش ناخن هیدرودرم
  • قرص کلاژن رادیانس هلث اید
  • کپسول ژلاتینی زینکو هلث او پی دی فارما
  • کپسول زینک پلاس پابا فلکسان

تقویت ناخن بعد از برداشتن کاشت

در برخی تبادلات تقویت ناخن نی نی سایت برخی افراد در خصوص تقویت ناخن بعد از برداشتن کاشت سواتل پرسیده اند، باید بدانید یکی زا راهکار های رسیدگی به ناخن استفاده از منابع طبیعی و مواد می باشد. پس در ابتدا لازم است با ویتامین های مغذی مورد نیاز ناخن آشنا شوید. ویتامین هایی مانند: اسیدهای چرب امگا 3، روی، منیزیم، آهن، ویتامین آ، پروتئین، منیزیم، ویتامین ای، ویتامین‌های گروه ب، ویتامین سی مواد مغذی و ویتامین هایی ضروری برای سالم نگه داشتن ناخن ها و تمامی مواد حاوی این موارد به سلامت ناخن کمک می کنند.

همچنین روغن‌های طبیعی همانند روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن آووکادو، روغن هسته انگور و روغن جوجوبا نیز بهترین تقویت کننده های ناخن هستند. برای استفاده از این روغن ها آن ها را در آب گرم بریزید و انگشتتان را به مدت 5 الی 10 دقیقه درون آن قرار دهید و ماساژ دهید تا خون رسانی نیز به خوبی در سر انگشتان انجام شود این کار موجب رشد و تقویت سریع و مناسب ناخن ها می شود.

البته توجه داشته باشید شما می توانید از ترکیب این روغن ها با مواد طبیعی دیگر به تقویت طبیعی ناخن ها دست پیدا کنید. شما می توانید در ادامه دو روش موثر را مشاهده نمایید.

1- ویتامین های مورد نیاز برای تقویت ناخن ویتامین گروه های B و ویتامین A ،C است، می توان از گوجه فرنگی برای تقویت ناخن ها استفاده کرد.

برای تقویت ناخن با گوجه فرنگی تنها کافیست یک نصف فنجان را آب گوجه فرنگی با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کرده و ناخن ها را به مدت 10 دقیقه درون آن قرار دهید. اگر این کار را روزی یکبار به صورت مداوم انجام دهید از نتیجه آن شگفت زده خواهید شد.

2- لیمو ترش نیز به علت داشتن ویتامین سی برای تقویت ناخن ها بسیار مناسب و مفید می باشد، البته در کنار تقویت ناخن نیز می تواند مانند یک سفید کننده نیز عمل کند و موجب از بین رفتن لکه های زرد ناخن نیز شود.

برای تهیه آن تنها کافیست یک قاسق غذاخوری آب لیمو و سه قاشق غذا خوری روغن زیتون را با یکدیگر ترکیب کرده و آن را مقدار خیلی کمی گرم نمایید. در نهایت ناخن های خود را به مدت 10 دقیقه در این محلول قرار دهید. این کار را برای سفید و محکم شدن ناخن ها باید روزی یکبار انجام دهید.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا