آموزشی

سریع ترین راه از بین بردن بوی بد یخچال

آیا هنگام باز کردن درب یخچال خود با بوی بد و نامطبوع مواجه می شوید؟ آیا یخچال ساید بای ساید شما بوی نامطبوعی دارد؟ علت بوی نامطبوع درون یخچال از چیست؟ سریع ترین راه از بین بردن بوی بد یخچال کدام است؟ تمام سوالات ذکر شده نمونه سوالاتی می باشد که اکثر افراد به دنبال آن هستند و برای آنها پیش آمده است نکته ای حائز اهمیت در این خصوص این است که بوی نامطبوع یخچال ارتباطی با برند یخچال شما ندارد در هر صورت دلایلی وجود دارند که موجب بو گرفتن یخچال شما می شوند. با ما همراه باشید در ادامه قصد داریم شما را با سریع ترین راه از بین بردن بوی بد یخچال و دلایل و علت بوی بد یخچال آشنا کنیم.

علت بوی بد یخچال

علت بوی بد یخچال چیست؟ یکی از پر تکرار ترین سوالات در ارتباط با یخچال علت بوی بد یخچال می باشد که در این بخش قصد داریم به آن بپردازیم.

برخی دلایل و علت بوی بد یخچال به شرح زیر می باشد:

  • دمای یخچال
  • تمیز نبودن یخچال
  • کپک ها
  • کار نکردن فن یخچال
  • خراب بودن کمپرسور یخچال
  • وجود مواد غذایی فاسد در یخچال

تمیز نکردن یخچال

علت بوی بد یخچال، باید بدانید یکی از دلایل بوی بد یخچال وجود باقی مانده غذا در یخچال می باشد به همین علت مهم است که یخچال را مرتبا تمیز کنید، و بهتر است هر بار قبل از پر کردن یخچال با مواد غذایی آن را کاملا تمیز کنید برای این کار تنها کافیست یخچال را کاملا خالی کنید و سپس با یک اسفنج حاوی سرکه سفید یا ماده شوینده ملایم که مخصوص تمیز کردن یخچال می باشد، آن را تمیز کنید. نکنه: توجه داشته باشید که تمام گوشه های کوچکی که امکان دارد غذا در آن بخش باقی مانده باشد، درزگیر ها، گوشه ها، گوشه های کشوها و ….. را کاملا تمیز کنید.

کپک ها

از بین بردن بوی بد یخچال ساید، کپک می تواند در بسیاری از مکان ها تشکیل شود خصوصا که رطوبت را دوست دارد و می تواند مواد غذایی را نیز آلوده کند. پس نکته بسیار مهم در این خصوص این است که همیشه محصولات را به محض انقضا و تمام شدن تاریخ آن در سریع ترین زمان دور بریزید.

دمای یخچال

بررسی دمای یخچال یکی از ابتدایی ترین کارهایی می باشد که باید برای از بین بردن بوی بد و نامطبوع در یخچال انجام دهید. اگر یخچال شما به میزان کافی سرد نباشد، مواد غذایی موجود در آن در سریع تنرین مدت زمان کپک زده می شوند حتی امکان دارد به باکتری های خطرناکی مانند آلوده شوند. توجه داشته باشید در صورت پایین بودن دما برفکی که روی بدنه یخچال ایجاد شده بوی بدی ایجاد می کند.

کمپرسور (موتور) یخچال

آیا یخچال شما داغ و یا بوی سوختگی می دهد؟ امکان دارد کمپرسور (موتور) یخچال به خوبی کار نکند. برای مانع از گرم شدن بیش از اندازه یخچال، اطمینان حاصل کنید که میان یخچال و دیوار یک فاصله چند اینچی وجود دارد. البته یک نکته مهم و ایده آل در این خصوص این است که مرتبا گرد و غبار موجود در اطراف و روی کمپرسور را با استفاده از یک برس نرم و پارچه خشک تمیز کنید.

فن یخچال

یکی دیگر از دلایل و علت بوی بد یخچال فن یخچال می باشد. همانطور که می دانید یخچال ها مجهز به سیستم فن هستند که موجب خنک نگه داشتن موتور و گردش هوا در اطراف کندانسور می شود. اما در ارتباط با فن باید بدانید فن یخچال دقیقا کنار کندانسور قرار دارد که اگر کار نکند ممکن است موجب گرم شدن بیش از حد کندانسور شود و یخچال دیگر به آن میزان سرد نشود که بتواند از مواد غذایی به درستی نگه داری کند.

با عوامل و علت بوی بد یخچال در بخش بالا آشنا شدید در ادامه قصد داریم شما را با سریع ترین راه از بین بردن بوی بد یخچال آشنا کنیم.

از بین بردن بوی بد یخچال با زغال

یک نمونه از سریع ترین راه از بین بردن بوی بد یخچال استفاده از زغال می باشد، برای از بین بردن بوی بد یخچال با زغال تنها کافیست دمای یخچال را به حداقل برسانید و درب یخچال را در مدت زمان 3 روز بسته نگه دارید تا بوی بد یخچال از بین برود. در این مدت زمان می توانید مواد غذایی که امکان دارد خراب شوند را درون یخچال قرار دهید .

از بین بردن بوی بد یخچال با استفاده از سرکه

سریع ترین راه از بین بردن بوی بد یخچال، سرکه یک ضدعفونی کننده ملایم می باشد که شما می توانید با استفاده از یک اسپری سرکه به بوهای ماندگار یخچال حمله کنید و از این طریق به از بین بردن بوی بد یخچال کمک کنید. یک بطری اسپری را به مقدار مساوی سرکه سفید و آب پر کنید و روی دیوار ها اسپری کنید اجازه دهید چند دقیقه بماند سپس با یک پارچه تمیز آن را پاک کنید.

از بین بردن بوی بد یخچال با استفاده از لیمو

از بین بردن بوی بد یخچال با استفاده از لیمو

از بین بردن بوی بد یخچال نی نی سایت، لیمو همانند سرکه سرشار از اسید ضعیفی می باشد که می تواند درون یخچال را خوشبو کند. اسید سیتریک درون لیمو می تواند باکتری های خاصی را از بین ببرد و در عین حال رایحه ای دلپذیر می دهد آب لیمو را روی یک پارچه تمیز بریزید و داخل یخچال را پاک کنید. شما می توانید تکه های لیموی فشرده شده را درون بشقاب قرار داده و به سمت پشت یخچال قرار دهید تا عطر آن پخش شود.

رفع بوی بد یخچال با جوش شیرین

از بین بردن بو با جوش شیرین، یکی دیگر از سریع ترین راه از بین بردن بوی بد یخچال استفاده از جوش شیرین می باشد. رفع بوی بد یخچال با جوش شیرین این گونه است که تنها لازم است یک کاسه پر از جوش شیرین را بر روی یکی از طبقات یخچال قرار داده و اجازه دهید چندین ساعت در یخچال باقی بماند. بعد از گذشت زمان مشخص می توانید درب یخچال را باز کنید و ظرف جوش شیرین را بیرون آورید. همچنین می توانید برای جلوگیری از ایجاد هرگونه بوی بد درون یخچال همیشه یک کاسه جوش شیرین درون یخچال نگه داری کنید.

از بین بردن بوی بد یخچال با استفاده از قهوه

از بین بردن بوی بد یخچال با استفاده از قهوه، تفاله های قهوه حتی بهتر از جوش شیرین به عنوان از بین برنده بو عمل می کند برای استفاده از قهوه برای از بین بردن بو تنها کافیست قهوه را درون بشقاب قرار داده و در یخچال بگذارید تا بوها را جذب کند اگر بوی بد رفع نشد می توانید بعد از گذشت چند روز آن را با تفاله های تازه تعویض کنید.

از بین بردن بوی بد یخچال با استفاده از جو دو سر

جو دو سر یکی دیگر از بهترین راه از بین بردن بوی بد یخچال می باشد که می توانید با استفاده از آن بوی بد یخچال را از بین ببرید. برای این کار تنها کافیست یک کاسه جو دو سر را به مدت 4 الی 5 روز در یخچال نگه داری کنید تا متوجه از بین رفتن بوهای بد یخچال شوید. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که باید کاسه ای که جو دو سر درون آن قرار دارد در فاصله 7 تا 10 روزه با کاسه جدیدی تعویض نمایید.

از بین بردن بوی بد یخچال با استفاده از وانیل

از بین بردن بوی بد یخچال با استفاده از وانیل، برای استفاده از اسانس وانیل تنها کافیست مقداری عصاره وانیل را درمون یک کاسه بریزد و سپس با استفاده از یک تکه پنبه، آن را به وانیل آغشته کرده و به طبقات یخچال بمالید تا بوهای نامطبوع آن از بین بروند. توجه داشته باشید برای کپک نزدن نیاز است هر 7 روز یک بار پنبه آغشته شده به عصاره وانیل جدیدی را به جای پنبه قبلی جایگزین نمایید.

رفع بوی بد یخچال با نوشابه

از بین بردن بوی گوشت گندیده در یخچال، یکی دیگر از سریع ترین راه از بین بردن بوی بد یخچال استفاده از نوشابه می باشد. نوشابه دارای ترکیبات شیمیایی می باشد که به علت گاز های موجود در آن هم بوی بد را به خود جذب می کند و هم سطوح را تمیز می کند. برای رفع بوی بد یخچال با نوشابه تنها کافیست آن را درون ظرفی قرار دهید و داخل یخچال بگذارید. گازهای نوشابه تمام بوهای بد را به خود جذب می کند علاوه بر آن از خراب شدن خوراکی ها نیز جلوگیری می کند.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. کسی از جو دو سر استفاده کرده؟؟ تاثیری داشته؟
    من از وانیل و نوشابه استفاده کردم خوب بوده تا الان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا