آموزشگاه فنی و حرفه ای

سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ تعریف سئو به زبان ساده و… کلماتی که این امروزه در مرورگر ها زیاد جستجو می‌شوند.

افرادی که بعد از پایان طراحی سایت خود ، به دنبال گرفتن نتیجه و فروش از سایت خود هستند ، برای افزایش کسب و کار و فروششان راهکار آن سئو و بهینه سازی سایت میباشد.

سئو چیست به زبان ساده

What is SEO in simple language

سئو چیست به زبان ساده؟ ( SEO ) برگرفته از کلمه‌ی Search Engine Optimization گرفته‌شده و در واقع معنای آن بهینه‌سازی موتور جستجو است.

سئو  پروسه ای برای بهبود رتبه بندی وب سایت شما در Google میباشد ، در واقع افرادی که برای خود کسب و کار دارند با سئو میتوانند رتبه خود در گوگل را بهبود بدهند در نتیجه فروششان افزایش پیدا میکند هر چقدر رتبه شما در گوگل بالاتر باشد بیشتر دیده میشوید در نتیجه باعث پیشرفت کسب و کار شما و افزایش فروش شما میشود .


در واقع تمام فعالیت هایی که ما برای کسب و کار خود انجام میدهیم برای مثال طراحی سایت و تولید محتوای منحصر به فرد برای کسب رتبه در گوگل را سئو میگویند.

برای درک بهتر مفاهیم پیشنهاد میکنم مقاله سئو چیست را مطالعه کنید.

اهمیت سئو چیست؟

What is the importance of SEO

اهمیت سئو چیست؟ تا اینجا مطالب با سئو آشنا شدید حالا میخواهیم در رابطه با اهمیت سئو صحبت کنیم

برای آن که کاملا متوجه بشوید اهمیت سئو در چیست چرا باید به آن توجه زیادی داشته باشیم در ادامه آن را توضیح داده ایم

فکر کنید شما یک مغازه فروش گاوصندوق را اداره می کنید، بد از اتمام و راه اندازی سایت خود اگر تمام مراحل سئو را به خوبی به پایان رسانده باشید و گوگل رتبه خوبی به سایت شما دهد و سایت شما در میان سایت های فروشگاه گاوصندوق رتبه برتری را دریافت کند فروش شما روز به روز بیشتر شده و ترقی میکند ، البته باید توجه داشته باشید به اینکه اولین سایت در نتیجه سرچ گوگل درصدی از کلیک را به خود اختصاص میدهد برای مثال 20 درصد از کل کلیک ها به سایت اول تعلق میگیرد اگر سایت شما در صفحات بالا دیده شود ماهانه بازدید های شما افزایش پیدا میکند یعنی افراد بیشتری سایت شما را مشاهده میکنند و در فروش و افزایش رتبه سایت شما تاثیر گزار هستند.

برای مطالعه بیشتر توصیه میکنم حتما مقاله ارزش هر کلیک چقدر است؟ را مطالعه کنید

انواع سئو چیست؟

What are the types of SEO

انواع سئو چیست؟

سئو از انواع مختلفی تشکیل شده است که شما باتوجه به مطالب زیر باید بهترین سئو را برای سایت خود انتخاب کنید

سئو داخلی = On Page SEO

سئو داخلی On Page SEO در رابطه با محتوای منحصر به فرد ، مفید ، دارای پیوستگی ، خوانایی و باکیفیت برای

کمک به افزایش رتبه سایت شما میباشد.

به این توجه داشته باشید در سایت شما باید از همان ابتدا استاندارد ها وقوانین تایین شده سئو داخلی کاملا رعایت

شود تا توسط گوگل رتبه به شما تعلق بگیرد

سئو داخلی سایت شما با به کارگیری کلمات کلیدی مرتبط در صفحات همانطور که در بالا اشاره کردیم محتوای شما

باید پیوسته و مفید ، با کیفیت بالا و کاملا مرتبط با موضاعات سایت شما باشد و دیگر عوامل که در ادامه به آن میپردازیم .

توجه داشته باشید که لینک سازی داخلی یکی از روش های On Page SEO میباشد که در بهینه سازی موتورهای

جستجو SEO کمک زیادی میکند در واقع باعث میشود تمام صفحات شما توسط ربات های گوگل خوانده شوند.

سئو خارجی= Off Page SEO

سئوی خارجی یا Off Page SEO از روش های بهینه سازی سایت است که باید حتما در وب سایت شما اعمال شود مانند بک لینک دادن به سایت های معتبر و رایگان

در واقع سئو سایت زمانی اعمال میشود که کاربران از دیگر سایت ها به سایت شما مراجعه کنند و باعث افزایش بازدید و کلیک سایت شما شوند.

همیشه موفقیت شما نباید صرفا توسط گوگل انجام شود گاها باید افزایش رتبه و ترافیک شما از دیگر سایت ها اتفاق بیافتد مثلا با بک لینک هاییی که به سایت هایی معتبر میدهید این امر باعث میشود تعداد بیشتری از کاربران که کلمه کلیدی شما را سرچ نکردن در گوگل با سایت شما آشنا شوند.

در واقع سئو خارجی یک پل برای افزایش ترافیک رتبه و ….. شما میباشد پس رعایت کردن آن نیز برای سایت شما اهمیت دارد .

سئو تکنیکال

سئو تکنیکال یعنی اینکه پایه و زیر ساخت سایت را حتما رعایت کنید در واقع شما باید قوانین سئو سایت را از آغاز طراحی سایت، ریسپانسیو و لینک گذاری داخلی و….. را رعایت کنید.

با انجام اصول و قوانین سئو تکنیکال شما میتوایند خیلی سریع تر به اهداف سئو سایت خود برسید و در زمان بسیار صرفه جویی کنید.

انواع کلاه های سئو

hat seo

سئو کلاه سفیدwhite hat SEO

 white hat SEO

سئو کلاه سفید یا white hat SEO روشی برای تولید یک کسب و کار آنلاین پایدار است اگر SEO سایت خود را با استفاده از این روش انجام دهید ، مانند دیگر انواع سئو که با رعایت اصول آنها رتبه خوبی دریافت میکنید با رعایت این سئو نیز و رتبه بالایی را در جستجوی گوگل به خود اختصاص میدهید.

در سئو کلاه سفید شما تلاش می کنید بهترین مطالب در ارتباط با مطلب اصلی سایت تان را با رعایت اصول و قوانین در اختیار افراد قرار دهید و ترافیک سایت تان را افزایش میدهید.

اگر میخواهید که توسط گوگل جریمه نشوید و هر اقدامی را که برای افزایش رتبه سایت خود انجام داده اید بیهوده نباشد باید از سئو کلاه سفید استفاده نمایید.

سئو کلاه سیاه = black hat SEO

 black hat SEO

همه افراد در سئو به دنبال سریع رسیدن به نتیجه و دریافت رتبه بالاتر در گوگل هستند و برای انجام این کارها به دنبال “سئو کلاه سیاه یا (black hat SEO) می روند.

افرادی که از این نوع سئو کلاه استفاده می کنند تمایل دارند با روش های زیرکانه و خلاف قوانین گوگل خیلی سریع تر رتبه بالایی کسب کنند.

حتی امکان دارد برای مدتی این روش عمل کند و آمار بازدیدکننده کنندگان سایت شما بالا برود ، اما باید توجه داشته باشید که Google همه چیز را متوجه میشود و به آن آگاه است و ممکن است سایت شما با سئو کلاه سیاه افزایش پیدا کند اما گوگل متوجه خطای شما میشود و ممکن است سایت شما را لیست سیاه کند، بنابراین دیگر رتبه بندی برای سایت شما تعلق نمیگیرد وسایت شما کاملا از دور رقابت و کسب درآمد خارج میشود.

سئو کلاه خاکستری =gray hat SEO

gray hat SEO

در سئو کلاه خاکستری از هر دو روش سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه استفاده میشود و در واقع سئو کلاه خاکستری نه به اندازه سئو کلاه سیاه بحرانی میباشد و نه به اندازه سئو کلاه سفید وقتگیر و شما را سریع تر در زمان کمتری به اهداف سئو میرساند.

چه عواملی بر سئو سایت تاثیر دارند؟

چه عواملی بر سئو سایت تاثیر دارند؟ ارزش هایی که در سئو سایت تاثیر گزار هستند کاملا شفاف نیستند چرا که گوگل از این اطلاعات محافظت میکند .

البته برتری و یا افت رتبه سایت شما به رقبای شما در زمینه کسب و کار شما ارتباط دارد شما باید همواره رقبای خود را آنالیز کنید و از تمامی نقاط مثبت سایت آنها استفاده نمایید.

با امتیازاتی که گوگل در اختیار شما قرار میدهد شما میتوایند رتبه خوبی کسب کرده و رقبای خود را برکنار کنید و باعث افت رتبه آن ها شوید در میان رقابت میان شما و رقبایتان ، هر کدام که تمام پارامتر ها و قوانین گوگل و سیئو که در قسمت های بالا توضیح دادیم را به بهترین نحو انجام دهد پیروز خواهد شد

خب در این قسمت با آنالیز و بررسی سایت هایی که رتبه بالایی در گوگل دارند و در صفحه اول گوگل نمایش داده میشوند . موارد بیان شده در قسمت زیر در تعیین رتبه بندی سایت شما در گوگل تاثیرات مهمی دارند.

  • ساختار قالب ( طراحی سایت شما با ویرایشگر )
  • کیفیت محتوا( مطلوب بودن ، مفید بودن ، خوانایی ، پیوستگی مطالب )
  • موقعیت هاست ( استفاده از هاست پر قدرت با پشتیبانی )
  • آدرس دامنه ( اعتبار دامنه )
  • استراتژی کلمات کلیدی ( استفاد از رقبا و ….. )
  • تجربه کاربری ( UI و UX )
  • استفاده از لینک‌های داخلی مرتبط با موضوع در داخل متنها
  • استفاده از لینک‌های خارجی (بک‌لینک ها در سایت های معتبر و رایگان ) برای شناخت سایت های معتبر و رایگان توصیه میکنم مقاله ساخت وبلاگ رایگان با تمام امکانات را حتما مطالعه کنید

سوالات متداول

سئو چیست به زبان ساده؟

( SEO ) برگرفته از کلمه‌ی Search Engine Optimization گرفته‌شده و در واقع معنای آن بهینه‌سازی موتور جستجو است.

اهمیت سئو چیست؟

سئو برای موفق شدن شما و رتبه گرفتن شما در گوگل بسیار مهم میباشد در واقع برای افزایش کسب و کار خود و افزایش فروش باید رتبه خوبی را کسب کنید


پیشنهاد مقاله:

دوره آموزش سئو سایت

طراحی سایت چگونه میباشد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا