آموزشی

ترفند جادویی برای تمیز کردن ظروف روحی

در ابتدا می دانید که ظروف روحی پس از مدتی که استفاده می شود، سیاه می شود و ظاهر و زیبایی اولیه خود را از دست می دهد اما در این خصوص اصلا نگران نباشید چرا که ترفند جادویی برای تمیز کردن ظروف روحی وجود دارد که در این پست قصد داریم بهترین ترفند جادویی برای تمیز کردن ظروف روحی را ارائه دهیم. برای رفع مشکل سیاه شدن قابلمه روحی با آب جوش ادامه مطلب را مطالعه نمایید.

سیاه شدن قابلمه روحی با آب جوش

می دانید که یکی از ظروف بسیار پر مصرف قابلمه و ظروف روحی می باشد که این ظروف معمولا به دلیل وزن کمی که دارند (سبک) و دیگر مزایای آنها در تمامی خانه ها یافت می شوند. نکته اساسی که در خصوص این ظروف وجود دارد این است که بیرون این ظروف به علت قرار گرفتن بر روی بخار روغن، حرارت نامناسب و داخل ظروف روحی بر اثر پختن حبوبات، برنج و جوشاندن آب سیاه می شوند.

ما در این پست قصد داریم شما را با ترفندهای جادویی تمیز کردن و سفید کردن قابلمه و ظروف روحی آشنا کنیم در حالت کلی اولین قدم برای سفید کردن قابلمه روحی این می باشد که برای پاک کردن سیاهی ها از سیم ظرفشویی استفاده نمایید و در صورتی که از این روش نتیجه ای دریافت نکردید می توانید به سراغ شیوه های دیگر بروید که در ادامه به معرفی این آن می پردازیم.

9 ترفند جادویی برای تمیز کردن ظروف روحی و برخی راهکار های از بین بردن سیاهی داخل قابلمه روحی به شرح زیر می باشد:

  1. لیمو برای سفید کردن قابلمه روحی
  2. سفيدكردن قابلمه روحي با آب داغ
  3. استفاده از فویل آلومینیوم برای سفید کردن قابلمه
  4. سفيد كردن قابلمه روحي با استفاده از جوش شیرین
  5. استفاده از نمک برای سفید کردن قابلمه
  6. استفاده از سس کچاپ برای تمیز کردن قابلمه
  7. استفاده از خمیر دندان در سفید کردن قابلمه روحي
  8. قرص ماشین ظرف‌شویی برای تمیز کردن قابلمه
  9. ورق خشک کن

1- لیمو برای سفید کردن قابلمه روحی

بهترین ترفند جادویی برای تمیز کردن ظروف روحی استفاده از لیمو برای سفید کردن قابلمه روحی می باشد برای این کار تنها لازم است 2 الی3 برش لیمو را همراه با آب داخل قابلمه بریزید و آن را بر روی شعله قرار دهید. صبر کنید لیمو ها به مدت 5 الی 10 دقیقه در آب بجوشد. در نهایت لیمو و آب را دور بریزید و ظرف مورد نظر را آبکشی نمایید.

2- سفید کردن قابلمه روحی با آب داغ

یکی دیگر از ترفندهای جادویی تمیز کردن قابلمه روحی، استفاده از آب داغ می باشد برای این منظور تنها کافیست قابلمه را بر روی اجاق گاز قرار داده و سپس زیر گاز را روشن کنید. برای سفید کردن قابلمه روی گاز، هنگامی که ظرف به میزان کافی داغ شد می توانید یک فنچان آب را درون آن بریزید و اجازه دهید مقداری بجوشد البته بخاطر داشته باشید می توانید به میزانی صابون ظرفشویی نیز به آن اضافه نمایید. در نهایت برای سفید کردن قابلمه روحی با حرارت باید با استفاده از یک کاردک و یا قاشق چوبی به خراش دادن قسمت های سوخته که با حرارت آب شل شده اند، بپردازید.

3- استفاده از فویل آلومینیوم برای سفید کردن قابلمه

سومین مرحله از ترفند جادویی برای تمیز کردن ظروف روحی، استفاده از فویل آلومینیوم می باشد. برای این کار تنها لازم است میزان فراوانی جوش شیرین را بر روی بخش های سیاه و سوخته بپاشید و سپس مقدار کمی به آن آب اضافه نمایید در نهایت خمیری بدست می آید در بخش بعدی مقداری فویل آلومینیوم مچاله شده را در اطراف ظرف مالش دهید تا تمام تکه های موجود و لکه دار تمیز شوند. در پایان می توانید ظرف مورد نظر را با استفاده از صابون و آب گرم بشویید.

4- سفید کردن قابلمه روحی با استفاده از جوش شیرین

در این بخش چند شیوه برای سفیدکردن قابلمه روحی با جوش شیرین را شرح داده ایم.

روش اول: جوش شیرین و سرکه

برای استفاده از این روش لازم است کف ظرف را با یک لایه کوچک از آب و سرکه سفید پوشش داده و ظرف را روی گاز قرار داده و اجازه دهید تا بجوشد. پس از گذشت یک دقیقه جوش آمدن آن را از روی حرارت بردارید سپس سرکه را داخل سینک بریزید. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را درون ظرف بریزید سپس از یک اسفنج برای از بین بردن لکه های باقیمانده استفاده نمایید و ظرف را شستشو دهید.

نکته: اگر سرکه درون ظرف باقی مانده باشد در صورت ریختن جوش شیرین درون ظرف کف تشکیل می شود بنابراین بهتر است از خالی شدن سرکه اطمینان حاصل کنید.

روش دوم: جوش شیرین و آب

در روش دوم بهتر است تا جایی ممکن مواد غذایی و خرده ریزه های موجود درون قابلمه را تمیز نمایید و یک خمیر از ترکیب جوش شیرین و آب را درست کنید سپس خمیر درست شده را روی قسمت های سیاه شده قرار دهید به گونه ای که تمام بخش ها را پوشش دهد و اجازه دهید ترکیب تا چند ساعت یا یک شبانه روز بر روی ظرف باقی بماند. سپس با استفاده از جوش شیرین بیشتر می توانید با یک برس یا اسفنچ ظرف را پاکسازی کنید.

البته در شرایطی که عجله دارید و زمان زیادی ندارید می توانید ظرف را روی شعله قرار داده و به خمیر آب اضافه نمایید و صبر کنید تا چند دقیقه بجوشد سپس پس از تغییر رنگ محلول به رنگ قهوه ای شعله را خاموش کرده و اجازه دهید خنک شود در نهایت ظرف را بشویید.

روش سوم: جوش شیرین و لیمو

لیمو یک شیوه عالی برای درخشانی و تمیز کردن ظروف می باشد. توجه داشته باشید همراه با جوش شیرین می توانید لکه های سیاه و زرد را از بین ببرید و کمک فراوانی به سفید کردن قابلمه روحی سوخته کنید. برای استفاده از این روش تنها کافیست به صورت زیر عمل کنید:

1- در ابتدا تا جایی که امکان دارد خرد ذرات و مواد غذایی باقیمانده را از قابلمه خارج نمایید.

2- به میزان یک لایه نازک آب درون قابلمه بریزید، سپس کف آن را با مقدار فراوانی از جوش شیرین بپوشانید.

3- یک لیمو را از وسط برش داده و از بخش گوشتی آن برای تمیز کردن قابلمه روحی با خمیر جوش شیرین استفاده نمایید. در صورت استفاده از ترکیب حاصل می توانید کف هایی را مشاهده نمایید که این کف ها نشانه خوبی می باشد.

دقت داشته باشید اگر اطراف بدنه قابلمه نیز کدر یا سیاه شده باشد باید قابلمه را زیر و رو کرده و از این شیوه برای تمیز کردن لکه ها و برگرداندن درخشش قابلمه استفاده نمایید.

روش چهارم: جوش شیرین و هیدروژن پراکسید

در این شیوه باید جوش شیرین را همراه با هیدروژن پراکسید به نسبت یک به سه مخلوط نمایید و محلول را داخل قابلمه بریزید و اجازه دهید یک ساعت بماند. سپس محلول را با استفاده از اسپری بر روی کفه زیر قابلمه و بر روی بدنه بپاشید و به مدت یک ساعت صبر کنید در نهایت می توانید قابلمه را با آب ولرم بشویید.

5- استفاده از نمک برای سفید کردن قابلمه

یکی دیگر از شیوه و ترفند جادویی برای تمیز کردن ظروف روحی استفاده از نمک به ویژه نمک درشت می باشد. نمک برای از بین بردن جای سوختگی در ظروف روحی بسیار عالی می باشد. چرا که استفاده از این روش موجب از بین رفتن چربی های سفت شده نیز می شود. شما می توانید نمک را با استفاده از کمی آب داغ، آبلیمو، مایع ظرفشویی مخلوط کرده و با این ترکیب سیاهی قابلمه را از بین ببرید در نهایت قابلمه را با آب ولرم بشویید.

6- استفاده از سس کچاپ برای تمیز کردن قابلمه

یکی از رایج ترین روش ها برای از بین بردن سیاهی قابلمه و ظروف روحی استفاده از سس کچاپ می باشد. ناحیه آسیب دیده را با یک لایه نازک از سس کچاپ پوشش دهید سپس بعد از گذشت 10 دقیقه قابلمه را با آب ولرم بشویید.

7- استفاده از خمیر دندان در سفید کردن قابلمه روحی

سفید کردن قابلمه روحی نی نی سایت، از خمیر دندان سفید کننده برای سفید کردن قابلمه روحی استفاده نمایید. خمیر دندان را روی سطح داخلی قابلمه به شکل دایره وار فشار داده سپس با استفاده از یک اسفنج به صورت یکنواخت آن را پخش نمایید. در نهایت داخل قابلمه آب گرم ریخته و پس از چند دقیقه با استفاده از یک اسفنج قابلمه را بشویید.

8- قرص ماشین ظرفشویی برای تمیز کردن قابلمه

در این شیوه باید کف قابلمه روحی را با مقداری آب بپوشانید و آن را روی حرارت ملایم گرم کنید. در نهایت قابلمه را از روی حرارت برداشته و قرص را روی تکه های سوخته بتراشید و قابلمه را آب ولرم و صابون بشویید.

در این حالت، کف قابلمه روحی را با کمی آب بپوشانید و آن را روی حرارت ملایم گرم کنید. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و قرص را روی تکه‌های سوخته بتراشید. سپس قابلمه را با آب گرم و صابون بشویید.

9 -ورق خشک کن

برخی از کاربردهای ورق خشک کن شامل: از بین بردن لک ها لباس ها و الکتریسیته شدن لباس ها در ماشین لباسشویی می شود. البته یکی دیگر از کاربردهای آن تمیز کردن قابلمه روحی می باشد.

برای استفاده از ورق خشک کن در تمیزی قابلمه روحی تنها کافیست ظرف را با آب گرم پر کرده و یک ورق خشک کن داخل آن قرار دهید. نکته: ظرف را زیر آب قرار داده تا ورق کاملا خیس شود.

چند ساعت صبر کنید در نهایت از ورق خشک کن به عنوان یک پاک کننده استفاده نمایید و کثیفی کف قابلمه را نیز بسابید.

البته توجه داشته باشید اکثر افراد استفاده از این شیوه را به علت وجود مواد شیمیایی در ورق خشک کن مضر می دانند.

مایع سفید کننده ظروف روحی

در بخش بالا با سفید کننده های طبیعی ظروف روحی آشنا شدید علاوه بر آن شما می توانید از مایع سفید کننده ظروف روحی نیز برای از بین بردن سیاهی و لکه های ظروف روحی استفاده نمایید.

جلوگیری از سیاه شدن قابلمه روحی

عده زیادی از افراد در جستجوی شیوه های جلوگیری از سیاه شدن قابلمه روحی هستند و فکر می کنند بسیار کار سخت و پیچیده ای می باشد اما چاره کار شما بسیار راحت می باشد. تنها کافیست در زمان پختن حبوبات، برنج و یا جوش آمدن آب درون قابلمه چند قطره آبلیمو و یا سرکه بریزید. با استفاده از این شیوه دیگر نگران سیاه شدن داخل قابلمه روحی خود نباشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا