آموزشی

یادگیری زبان انگلیسی در خانه رایگان

یکی از اساسی ترین دغدغه های اکثر افراد یادگیری زبان انگلیسی در خانه می باشد و ایتنکه بتوانند در طول مدت 2 الی 3 ماه به صورت روان صحبت کنند. خب مشخصا چنین افرادی به دلایل مختلفی مانند: شرکت در آزمون و ا مصاحبه برای یادگیری زبان انگلیسی عجله دارند. در این پست قصد داریم علاوه بر آموزش یادگیری زبان انگلیسی در خانه رایگان، به بررسی و معرفی بهترین و معتبر ترین موسسات زبان انگلیسی بپردازیم.

یادگیری زبان انگلیسی در خانه

آموزش زبان انگلیسی از پایه اول، برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه در ابتدا باید توجه داشته باشید در هر سطحی از زبان باشید در منزل یا به کلاس بروید، هیچ معجزه ای برای یادگیری شما وجود ندارد اما شما می توانید از متد های زیر برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه رایگان استفاده نمایید و روند یادگیری خود را تا 50 % افزایش دهید.

برخی از تکنیک های یادگیری زبان انگلیسی در خانه به شرح زیر می باشد:

  1. تعیین هدف
  2. مرور زبان انگلیسی
  3. حداقل تمرین 4 ساعت در روز
  4. گوش دادن به موسیقی های ویژه
  5. خلاصه نویسی و تفسیر ( فوق العاده مهم)
  6. عادت چشم گوش و زبان به زبان انگلیسی
  7. مطالعه با صدای بلند
  8. مکالمه با خود
  9. هر چیزی را مشاهده می کنید به انگلیسی بیان کنید.
  10. دفترچه یادداشت زبان داشته باشید
  11. با افرادی که در پی یادگیری زبان هستند، ارتباط بگیرید
  12. گوش دادن به اخبار و رادیو انگلیسی
  13. در ارتباط با موضوعات گوناگون مطالعه داشته باشید.
  14. از زبان در زندگی روزمره خود استفاده نمایید.
  15. بر روی تلفن همراه خود اپلیکشین های زبا را نصب کنید.
  16. یادگیری زبان با استفاده از شیوه های سرگرم کننده

1- تعیین هدف

برای یادگیری و داشتن علاقه و اشتیاق باید یک علت قانع کننده داشته باشید. برای مثال قبولی در یک امتحان یا پیدا کردن یک شغل به میزان کافی برای یادگیری زبان انگلیسی قانع کننده نمی باشد. در واقع شما به یک علت بزرگ برای یادگیری نیاز دارید اگر یکی از اهداف شما پول می باشد باید این را در نظر بگیرید که زبان انگلیسی چگونه می تواند شما را به فردی پولدار تبدیل نماید؟ یا اگر قصد ارتباط با افراد ساکن کشور های دیگر را دارید در نظر بگیرید ارتباط مستقیم و دوستانه به افراد خارجی از نظر شما چقدر لذت بخش می باشد؟ لازم است هدف و دلیل تان را بر روی یک کاغذ بنویسید و همراه داشته باشید.

۲- مرور زبان انگلیسی

توصیه می شود در ابتدا بیشتر تایم خود را بر روی گوش کردن و خواندن متن ها قرار دهید چرا که این راه روند یادگیری و تسلط شما بر زبان انگلیسی را افزایش می دهد. توجه داشته باشید همیشه با خود یک کتاب انگلیسی به همراه داشته باشید و آن را مطالعه نمایید. همچنین شما می توانید از برخی درس های قدرتمندی که به شما کمک زیادی در روند یادگیری می کنند، استفاده نمایید. برخی از این درس ها شامل: درس های تصویری، داستان های کوتاه و مقاله های صوتی می باشد. می توانید رمان های انگلیسی آسان را نیز مطالعه نمایید.

 3- حداقل تمرین 4 ساعت در روز

برای تسلط به زبان انگلیسی در طول 2 الی 3 ماه باید تلاش و پشتکار فراوان داشته باشید و باید روزانه حداقل 4 ساعت زبان تمرین کنید. شما می توانید روزانه 1 ساعت لغت، 1 ساعت مکالمه ساده، 2 ساعت گوش دادن به انگلیسی و 2 ساعت دیگر را به خواندن متن های انگلیسی و دیگر مباحث به این ترتیب در نظر بگیرید. توجه داشته باشید اگر تمرکز شما روی مکالمه می باشد، باید تایم بیشتری را صرف گوش دادن کنید. به یاد داشته باشیدخواندن و مطالعه نیز می تواند در صحبت کردن شما تاثیر بسزایی داشته باشد. برای برخی افراد روزانه 2 ساعت گوش دادن و خواندن کافی می باشد اما اگر قصد دارید خیلی سریع به زبان انگلیسی مسلط شوید، بهتر است از شیوه ذکر شده استفاده نمایید.

4- گوش دادن به موسیقی های ویژه

طبق تحقیقات انجام شده مشخص شده است که گوش دادن به موسیقی و یا سکوت کردن در زمان مطالعه تمرکز افراد را بالا می برد. البته تعداد زیادی از افراد نیز معتقد هستند که گوش دادن به نوع ویژه ای از موسیقی و یا بازی کردن می تواند کمک بسزایی در بکارگیری بخش اضافی مغز افراد در یادگیری زبان داشته باشد. تنها برای این کار نیاز است از موسیقی به عنوان صدای پس زمینه استفاده نمایید یعنی ولوم موسیقی را در حد 1 الی 2 نگه داشته و زبان تمرین کنید.

 5- خلاصه نویسی و تفسیر ( فوق العاده مهم)

یکی از جدید ترین تکنیک های کشف شده مطالعه زبان درطی چندین سال اخیر، موجب افزایش یادگیری و سرعت یادگیری می شود خلاصه نویسی و تفسیر ان می باشد. برای مثال هر زمان که دو الی سه پاراگراف زبان را مطالعه می کنید، می توانید 3 الی 4 خط از نظر خودتان را در ارتباط با آن پاراگراف ها به زبان انگلیسی بنویسید همچنین می توانید خلاصه آن را نیز بنوسید. برای این کار ابتدا لازم است یک جای خالی برای تفسیر خودتان در کنار یادداشت ها در نظر بگیرید و تفسیر خود را در آن بخش بنویسید. بعد گذشت مدت ها برای مطالعه می توانید هم یادداشت ها و هم تفسیرات خود که 3 الی 4 خط دارد، را مطالعه نمایید ومرور کنید و شاهد تاثیرات این روش باشید.

6- عادت چشم گوش و زبان به زبان انگلیسی

روزانه در هر شرایطی می توانید حداقل به 1 الی 2 مکالمه گوش کنید، مطالعه کنید و یا صحبت کنید و اجازه ندهید که اعضای بدنتان از شنیدن به زبان انگلیسی غافل شود. به این منظور می توانید از برنامه های رایگان صوتی روزانه ویژه تلفن همراه استفاده نمایید و یا اینکه به صفحه مکالماتی برای عادت کردن به زبان انگلیسی مراجعه نمایید.

۷- مطالعه با صدای بلند

یکی از بهترین راه های یادگیری زبان انگلیسی در خانه رایگان این است که هر تایمی که توانستید، متن ها را با صدای بلند مطالعه کنید. توجه داشته باشید بلند خواندن در یادگیری خیلی آسان تر انگلیسی به شما کمک فراوانی می کند. برای بلند خواندن تنها کافیست از مجله یا کتاب یا …… که به زبان انگلیسی هستند، استفاده نمایید. حتی اگر شناختی با آن لغات ندارید می توانید آن را بلند بخوانید، این شیوه موجب می شود که مغز و زبانتان زبان انگلیسی را تمرین کند و به مرور زمان متوجه خواهید شد که هنگامی که انگلیسی صحبت می کنید، می توانید سریع و راحت تر جملات را بسازید.

8- مکالمه با خود

هنگامی که در حال انجام کارهای روزانه هستید، می توانید با ایتفاده از این شیوه مکالمه، با خودتان به تنهایی انگلیسی صحبت کنید. این موجب می شود بیشتر به انگلیسی فکر کنید و یادگیری برای شما راحت تر خواهد شد.

9- هر چیزی را مشاهده می کنید به انگلیسی بیان کنید

هر چیزی را مشاهده می کنید به انگلیسی بیان کنید، امکان دارد اشیا مختلفی را مشاهده نمایید. برای مثال: تلویزیون، یخچال، پنجره و ….. را بیان کنید. این شیوه درست است بسیار ساده می باشد اما موجب افزایش هماهنگی ذهن و زبانتان می شود. پس از گذشت مدت زمانی متوجه می شوید که دیگر نیاز نیست جمله ای را در ذهن خود ترجمه کنید بعد از آن که یک مکالمه واقعی داشتید مشاهده می کنید که می توانید افکارتان را آسان تر ابراز نمایید. البته در ارتباط با اشتباه گفتن کلمات نگران نباشید چرا که هدف از انجام این تمرین تسلط بر روی ان می باشد. نکته: برای درست کردن اشتباهتان می توانید صدای خود را ضبط کرده و سپس مجددا آن را گوش دهید که بیبینید چه جاهایی اشتباه کرده اید.

دفترچه یادداشت زبان داشته باشید

هنگام یادگیری لغات جدید لازم است با خود یک نوت بوک کوچک به همراه داشته باشید تا سریعا لغات را بنویسید. در صورتی که تایم بیشتری دارید می توانید لغاتی را که دورن دفترچه خود نوشتید مرور نمایید. در هر هفته لغاتی را برای خود مشخص کرده در نهایت هر هفته تعداد آن ها را افزایش دهید. نکته: در هنگام یادگیری لغات بهتر است تنها خود لغت را یادنگیرید بلکه املای آن و کاربرد آن در متن را نیز یاد بگیرید. همچنین می توانید در ارتباط با آن لغت یک جمله بنویسید.

نکته: توصیه می شود معنی لغات را در رو به رو کلمات ننوسید. بهتر است معانی لغات را در صفحه دیگر یا پشت صفحه بنویسید.

با افرادی که در پی یادگیری زبان هستند، ارتباط بگیرید

بهترین شیوه یادگیری زبان انگلیسی در خانه رایگان، تمرین با فردی دیگر می باشد. در ابتدا باید بدانید داشتن همراهی که زمان مطالعه زبان در کنار شما باشد موجب افزایش انگیزه شما خواهد شد و باعث می شود نسبت به خواندن و مطالعه زبان خود را مسئول بدانید. البته به خاطر داشته باشید اگر مطابق با برنامه پیش روید شاهد پیشرفت خود در این زمینه می شوید. یکی دیگر از مزایای مطالعه زبان با افراد دیگر این است که موجب می شود تا مهارت های خود را در زمینه گوش دادن و صحبت کردن را افزایش دهید. در نظر داشته باشید که شما می توانید با خود به زبان انگلیسی صحبت نمایید اما در خصوص مکالمه با شخص دیگر یاد خواهید گرفت چگونه درست و اصولی به زبان انگلیسی صحبت نمایید.

در آخر اگر مهارت یادگیری زبان انگلیسی شما کامل نشده باشد افرادی که همراه شما مطالعه می کنند می توانند در زمینه تقویت و از بین بردن مشکلات به شما کمک کنند و در نهایت می توانند اشتباهات شما را بهتان گوش زد کند. البته این را هم نیز فراموش نکنید مطالعه زبان انگلیسی با دوستان می تواند زبان انگلیسی را برای شما سرم گرم کننده تر کند.

گوش دادن به اخبار و رادیو انگلیسی

یکی دیگر از شیو های موثر در یادگیری زبان انگلیسی در خانه رایگان، گوش دادن به اخبار و رادیو انگلیسی می باشد. شما می توانید با اسیتفاده از این روش مهارت یادگیری زبان خود را تا حدود زیادی افزایش دهید.

در ارتباط با موضوعات گوناگون مطالعه داشته باشید

در مورد موضوع هایی که دوست دارید در زبان خودتان در مورد آنها صحبت کنید، فکر کنید سپس چیزهایی که برای صحبت کردن آن به زبان انگلیسی لازم دارید را پیدا کنید؛ مثلا اگر دوست دارید در مورد فوتبال یا هر چیز دیگری صحبت کنید، میتوانید آنها را در وبسایت ها و مجلاتی که این موضوعات را پوشش میدهند پیدا کنید. لیست لغات مورد نیاز درمورد موضوعتان را بنویسید و کلمات و عبارات را یاد بگیرید.

از زبان در زندگی روزمره خود استفاده نمایید

هنگامی که به یادگیری زبان انگلیسی می پردازید، مهم است که این زبان را به بخشی از زندگی روزمره تان تبدیل کنید. شما می توانید به هر درس یا جلسه تمرینی را که در برنامه تحصیلی خود قرار داده اید، بپردازید، اما اگر همه ی کاری که برای یادگیری زبان انجام می دهید؛ همین باشد، پیشرفت تان به اندازه کافی نخواهد بود.

هنگام یادگیری هر زبان خارجی، تکرار و ثبات مهم است. سعی کنید اغلب به زبان انگلیسی و استفاده از آن فکر کنید، حتی اگر فقط برای چند دقیقه یا چند ثانیه باشد.

  • لیست خرید خوارو بار خود را به انگلیسی بنویسید.
  • زمانی که تلویزیون می بینید زیر نویس انگلیسی به برنامه ها اضافه کنید.
  • یک دفتر خاطرات انگلیسی تهیه کنید و در آن در مورد آنچه که طی روز انجام می دهید؛ بنویسید.
  • پست های شبکه های اجتماعی تان را علاوه بر زبان مادری تان به زبان انگلیسی نیز بنویسید.
  • یک دیکشنری انگلیسی روی موبایل خود دانلود کنید به طوری که بتوانید به راحتی هر لغتی را که نمی دانید جستجو کنید.
  • هر پوستر یا بیلبوردی که در اطراف می بینید به انگلیسی ترجمه کنید.

بر روی تلفن همراه خود اپلیکشین های زبا را نصب کنید

اپلیکیشن های زبان انگلیسی که اکثر آنها زبان انگلیسی را از صفر به شما آموزش می دهند کمک زیادی به یادگیری می کنند. این اپلیکیشن ها و سایر نرم افزارهای زبان انگلیسی به دلیل اینکه باعث می شوند همزمان از فکر، صدا و گوش خود استفاده کنید، توانایی یادگیری شما را به طرز شگفت آوری افزایش می دهند.

یادگیری زبان با استفاده از شیوه های سرگرم کننده

بهترین راه برای مطالعه زبان انگلیسی این است که یادگیری را به امری سرگرم کننده و جذاب برای خودتان تبدیل کنید. عاشق اتومبیل هستید؟ مجله های اتومبیل که به زبان انگلیسی هستند تهیه کرده و بخوانید. به ورزش علاقه دارید؟ می توانید مسابقه هایی را از تلویزیون دنبال کنید که گوینده انگلیسی زبان آن را گزارش می کند. به کتاب خواندن علاقه دارید؟ ترجمه انگلیسی کتاب های محبوب تان را پیدا کرده و برای تمرین مطالعه از آن استفاده کنید. مجددا پیشنهاد می کنم موضوعات مورد علاقه تان را از این وبسایت پیدا کنید و مطالعه نمایید!

یادگیری زبان انگلیسی در خانه از صفر

در بخش بالا با شیوه های یادگیری زبان انگلیسی در خانه از صفر آشنا شدید بخاطر داشته باشید استفاده از این شیوه های آموزشی کمک فراوانی به افزایش یادگیری زبان انگلیسی در خانه رایگان به شما می کند. برای بهبود و سرعت در روند یادگیری خود بهتر است با افرادی که آن ها نیز زبان را مطالعه می کنند به طور مکرر مطالعه و تمرین داشته باشید.

کتاب آموزش زبان انگلیسی در خانه

در این بخش قصد داریم به معرفی کتاب آموزش زبان انگلیسی در خانه بپردازیم. شما می توانید با استفاده از این کتاب ها به روند یادگیری زبان انگلیسی خود سرعت ببخشید.

چندین کتاب آموزش زبان انگلیسی در خانه شامل موارد زیر می باشد:

  • کتاب inside reading برای یادگیری reading در خانه
  • کتاب Speakout
  • کتاب Tactics for listening برای listening
  • کتاب Vocabulary In Use برای آموزش لغت

بهترین برنامه یادگیری زبان انگلیسی در خانه

بهترین برنامه یادگیری زبان انگلیسی در خانه، در ابتدا برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه رایگان باید مطابق با یک برنامه جلو بروید. ما در این پست بهترین برنامه یادگیری زبان در خانه برای بزرگسالان را شرح داده ایم. توصیه می شود تمام این نکات و مراحل را به دقت انجام داده و میزان ساعت تمرین خود را به مرور افزایش دهید و هر هفته با یادگیری لغات و مطالب جدید مرور کلی داشته باشید. در واقع این شیوه بهترین پکیج آموزش زبان انگلیسی در خانه رایگان شناخته شده است.

یادگیری زبان انگلیسی در خانه برای کودکان

برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه برای کودکان باید از راه های سرم گرم کننده استفاده نمایید مانند: کتاب داستان های انگلیسی، کتاب های تصویری، فیلم آموزشی، کارتون های انگلیسی و ……

آموزش زبان انگلیسی از صفر pdf

یادگیری زبان انگلیسی در خانه نی نی سایت، در این بخش آموزش زبان انگلیسی از صفر pdf را برای یادگیری بهتر شما قرار داده ایم.

آموزش زبان انگلیسی از اول تا آخر

برای آموزش زبان انگلیسی از اول تا آخر پیشنهاد می کنم بر روی لینک کلیک کرده و به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا