اتومبیل

صدای تق تق چرخ جلو پراید

لاستیک ماشین، تنها وسیله ای از ماشین می باشد که تماس مستقیم با زمین دارد و کنترل نیرو از وظایف آن می باشد در ادامه برخی دلایل و علت صدا دادن چرخ جلو هنگام حرکت میپردازیم .

به نظر شما چه چیزی باعث به وجود آمدن علت صدای تق تق هنگام دور زدن پراید می شود؟

علت صدا دادن چرخ جلو هنگام حرکت

تعداد زیادی از افراد به دنبال علت صدا دادن چرخ جلو هنگام حرکت ماشین هستند، باید بگوییم ماشین در حال حرکت با استفاده از لاستیک های خود صداهایی ایجاد می کند که معمولا صدا های عجیبی نیست و می تو.ان به راحتی از آن گذر کرد. اما در برخی موارد هم صدا های غیر عادی از لاستیک ها به گوش می رسد که مشابه صدای لاستیک خودرو نمی باشد در آن صورت باید اقدام به تعمیر آن کنید. البته فراموش نکنید یکی از دلایل و علت صدا دادن چرخ جلو هنگام حرکت ماشین این است که اگر لاستیک های خودرو شما کم باد و یا پوسیده باشد نیز احتمال به گوش رسیدن صداهای عجیب شما را سردرگم خواهد کرد. در این صورت بهترین راهکار این است که در اولین فرصت خودرو را به کارشناسان ماشین نشان دهید.

در این بخش علت صدا دادن چرخ جلو هنگام حرکت را بررسی کردیم در بخش پایین در ارتباط با علت صدای چرخ جلو پراید صحبت می کنیم.

صدای تق تق چرخ جلو تیبا

وجود صدای تق تق چرخ جلو تیبا، به خیلی موارد بستگی دارد مثلا می تواند از اگزوز باشد. به همین خاطر بهتر است تا ایراد پیدا نشده است قطعات عوض نشود.

صدای تق تق چرخ جلو 206

یکی از دلایل صدای تق تق چرخ جلو 206 لق شدن گالیور ترمز می باشد.

صدای چرخ جلو پژو 405

صدای چرخ جلو پژو 405، علت صدای چرخ جلو پژو 405 چیست؟ یکی از دلایل صدای چرخ 405 می تواند از دسته موتور باشد.

علت صدا دادن چرخ سمت راننده

علت صدا دادن چرخ سمت راننده چیست؟ با ما همراه باشید در ادامه برخی از دلایل و علت صدا دادن چرخ سمت راننده، صدای تق تق چرخ جلو در دست انداز، علت صدای تق تق هنگام دور زدن پراید و ….. را بررسی می کنیم.

صدای تق تق چرخ جلو هنگام ترمز

صدای تق تق چرخ جلو هنگام ترمز، در ابتدا باید بدانید در صورت شنیدن هر صدایی لازم نیست نگران ترمز باشید چرا که بعضی از صدا ها نشان دهنده کارکرد معمولی ترمز می باشد و در بعضی مواقع ویژه به گوش می رسند. با توجه به نوع رانندگی و شرایط جاده و ….. امکان دارد صدا های گوناگونی را از چرخ و ترمز بشنوید.

مخصوصا اینکه امروزه ماشین ها مجهز به ترمز های abs و ضد قفل هستند که در صورت ترمز گیری های شدید صدا های زیادی تولید می کنند. در واقع یک نشانه طبیعی از عملکرد صحیح ترمز ها می باشد.

صدای تق تق چرخ جلو در دست انداز

صدای تق تق چرخ جلو در دست انداز

علت صدای تق تق چرخ جلو در دست انداز ایراد از جلو بندی ماشین می باشد که باید سریعا خودرو خود را به تعمیرگاه ببرید، سالم بودن تایرها یکی از مهم ترین ها مسائل برای رانندگان می باشدکه باید دائما چک شوند اما علائمی برای صدای تق تق چرخ جلو در دست انداز وجود دارد که براساس آن متوجه می شویم لاستیک ماشین نیاز به تعویض یا تعمیر دارد .

مثلا خالی شدن باد لاستیک ها نشان از پنچر شدن و نیاز تایر به پنچرگیری می باشد اما یکی از علائم بروز مشکل در ماشین صدا دادن تایر ها می باشدو خارج شدن صداهای آزار دهنده و نامتعارف در چرخ جلو پراید دلیل های فراوانی دارد اما قبل از اینکه به دنبال دلایل صدای لاستیک جلو پراید باشید اطمینان داشته باشید که صدای به وجود آمده دقیقا از لاستیک می باشد

البته با توجه به نظر کارشناسان در خصوص صدای تق تق چرخ جلو در دست انداز پارس، در صورت صحت و سالم بودن جلو بندی ماشین، مشکل به وجود آمده بیشتر مربوط به پیم لنت ها که کمی لاغر شده اند می باشد که در صورت تعویض مشکل برطرف می شود.

برای اطلاع از علت ریپ زدن ماشین در حالت درجا به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

صدای تق تق چرخ جلو پراید

علت صدا دادن چرخ جلو پراید – علت صدا دادن چرخ جلو پراید هنگام دور زدن – صدای تق تق شاسی پراید –

علت صد دادن چرخ جلو پراید، یکی از دلایلی که باعث به وجود آمدن صدایی نامتعارف از لاستیک می شود می توان به طی کردن مسیری ناهموار و غیر عادی اشاره کرد که سطح متفاوتی دارد. برخی از دلایلی که باعث صدا دادن لاستیک جلو پراید می شوند به شرح زیر می باشد :

جنس تایر ها :

بعضی از برند های تایر ها نسبت به بقیه صداهای بیشتری تولید می کنند

دمای هوا :

شرایط دمای هوا تاثیر زیادی در به وجود آمدن صدا در چرخ ها دارد.مثلا در تابستان با توجه به اینکه هوا بسیار گرم میشود در تایر ها چسبندگی بیشتری ایجاد میشود ، و این باعث میشودکه اصطحکاک لاستیک با زمین و آسفالتی که توسط تابش نور خورشید داغ شده است بیشتر شود و باعث به وجود آمدن صداهایی شود.

سرعت زیاد ماشین:

در مواقعی که میخواهیم سر پیچ ها را با سرعت زیاد دور بزنیم همین موضوع نیز باعث به جود آمدن صدا از لاستیک ها می باشد .

در بالا سه مورد از دلایل و علت صدا دادن چرخ جلو پراید را توضیح دادیم، اما از دیگر دلایل آن می توان به نو بودن لاستیک، بالانس نبودن چرخ ها، نبودن چرخ ماشین در محور اصلی نیز اشاره کرد.

برای آشنایی با مزایا و معایب رینگ آلومینیومی به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

علت صدای تق تق هنگام دور زدن پراید

علت صدای تق تق هنگام دور زدن پراید

علت صدای تق تق هنگام دور زدن پراید چیست؟ شاید بیشتر شما با این مشکل برخورد کرده اید حالا واقعا علت صدای تق تق هنگام دور زدن پراید چیه ؟وقتی هنگام راه افتادن ماشین هیچ صدایی از چرخ ها نمی آید ،خب باید بگوییم برای جواب به سوال علت صدای تق تق هنگام دور زدن پراید مشکل از سر پلوس که در جلو بندی ماشین قرار دارد می باشد.

سر پلوس چیست

باید گفت یکی از مهم ترین قطعه در سیستم جلو بندی ماشین سر پلوس می باشد

نشانه خرابی سر پلوس چیست

خب همانطور که در قسمت بالا توضیح دادیم هنگام دور برگردان یا دور زدن ماشین اگر صدای تق تق شنیدید نشان دهنده خرابی سرپلوس خودرو شما می باشد.

سوالات متداول در خصوص صدای تق تق چرخ جلو پراید

صدای تق تق چرخ جلو در دست انداز


علت صدای تق تق چرخ چلو هنگام دست انداز ایراد از جلو بندی ماشین میباشد که باید سریعا خودرو خود را به تعمیرگاه ببرید ، سالم بودن تایر ها یکی از مهم ترین ها برای رانندگان میباشد


علت صدای تق تق هنگام دور زدن پراید

وقتی هنگام راه افتادن ماشین هیچ صدایی از چرخ ها نمیاید ،ولی تنها هنگام دور زدن صدای تق تق میشنوید مشکل از سر پلوس که در جلو بندی ماشین قرار دارد میباشد.

دلایل صدا دادن لاستیک جلو پراید

شرایط دمای هوا تاثیر زیادی در به وجود آمدن صدا در چرخ ها دارد یا در مواقعی که میخواهیم سر پیچ ها را با سرعت زیاد دور بزنیم همین موضوع نیز باعث به جود آمدن صدا از لاستیک ها میباشد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا