اتومبیل

تفاوت رینگ فولادی و آلومینیومی

در ابتدا میخواهیم تفاوت رینگ فولادی و آلومینیومی را بررسی کنیم که تفاوت آنها کاملا مشخص است اما بارسیدن زمستان انتخاب بین این دو رینگ مشکل میشود ، مهم ترین مواردی که باید در انتخاب رینگ به آن توجه داشته باشید مقاومت و دوام آن در برابر ضربه است

اگر نمی دانید صدای تق تق هنگام دور زدن ماشین از چیست توصیه میکنم حتما مقاله صدای تق تق چرخ جلو پراید را مطالعه نمایید

مزایا و معایب رینگ فولادی

Advantages and disadvantages of steel rims

رینگ های فولادی از ترکیب یک نوع آلیاژ با کربن ساخته میشود به همین دلیل بسیار مقاوم است و تعویض آن به راحتی میباشد در صورت آسیب دیدگی ، رینگ فولادی بادوام و مقاوم است و نسبت به رینگ آلومینیومی ارزان تر میباشد. و چونکه از رینگ های آلومینیومی مقاوم تر و بادوام تر است مناسب برای زمستان میباشد و دوام رینگ های فولادی بر خلاف رینگ های آلومینیومی زیاد است و خم شدن آن به نیروی زیادی نیاز دارد تازمانی که لایه رنگ روی رینگها حفظ شود رینگ فولادی زنگ نمیزند

از دیگر مزیت های رینگ فولادی قیمت آن است هرگاه رینگ شما نیاز به تعویض داشت با قیمت مناسب میتوانید آن را خریداری کنید یا در صورت خم شدن رینگ میتوان آن را با ابزار مناسب تعمیر کرد اما به طور کلی رینگ های فولادی نسبت به آلومینیومی ظاهر زیبایی ندارد. علاوه بر این اندازه رینگ های فولادی بیشتر از 16 نمی باشد یعنی از 16 کمتر سایز داردرینگ های فولادی نسبت به رینگ آلومینیومی بسیار سنگین تر میباشند بنابراین اگر از رینگ های فولادی برای ماشینی که رینگ آلیاژی داشته استفاده کنیم متوجه میشیم که ماشین اضافه وزنی دارد و در همین هنگام سرعت ماشین کاهش پیدا میکند.

پیشنهاد ویژه : اگر علت ریپ زدن ماشین در حالت دنده دو را نمیدانید توصیه میکنم حتما مقاله علت ریپ زدن ماشین را مطالعه نمایید

مزایا و معایب رینگ آلومینیومی

Advantages and disadvantages of aluminum rims

رینگ های آلومینیومی ویژگی که دارد از نظر ظاهری بسیار زیبا و شکیل تر از رینگ فولادی میباشد و در طرح های مختلف در بازار عرضه میگردد.

و رینگ آلومینیومی نسبت به فولادی سبک تر است همین باعث سرعت وشتاب زیاد ماشین میشود این ویژگی ها باعث میشود تعداد زیادی از رانندگان خواستار این باشند که رینگ آلومینیومی برای خودرو خود اللخصوص جوانان خریداری کنند .

اما رینگ های آلومینیومی در اثر ضربه خوردن نسبت به رینگ فولادی زود خم میشوند و ترک میخورند یعنی در مقابل ضربه مقاوم نیستند رینگ های آلومینیومی تنوع زیادی دارند و برای رانندگانی که علاقه مند به زیبا کردن خودرو خود هستند مناسب میباشد چرا که این رینگ ها ظاهر زیبایی دارد.

مصرف سوخت یکی از مهم ترین مزیت های رینگ میباشد چرا که به دلیل اینکه سبک تر از فولادیاست فشار کمی به سیستم تعلیق خودروی شما وارد میکند .

اما عیب آن این است که به دلیل سبک بودن رینگ ها در زمستان کاربردی ندارد و بیشتر از رینگ فولادی استفاده میشود.

کدام رینگ مناسب است؟

با توجه به مزایا و معایب رینگ ها راننگان میتوانند آن رینگی که مدنظرشان میباشد را انتخاب کنند مثلا اگر به دنبال زیبایی و سرعت شتاب ماشین خود هستید از رینگ آلومینیومی استفاده کنید اما اگر زیبایی رینگ ها فرق چندانی برای شما ندارد و رینگ مقاوم و سنگین با هزینه مناسب میخواهید رینگ فولادی را انتخاب نمایید.

پیشنهاد مقاله:

لاستیک 205 برای پژو 405

مدت زمان یادگیری صافکاری چقدر میباشد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا