کیک و شیرینی

کیک سیب و دارچین در قابلمه

یکی از کیک‌های بسیار لذیذ و خوش طعم که بسیار آسان می توان آن درون قابلمه درست کرد، کیک سیب و دارچین است. وجود دارچین درون این کیک باعث عطر و بوی فوق العاده آن می شود . با ما همراه باشید در ادامه قصد داریم به شما طرز تهیه کیک سیب و دارچین در قابلمه را آموزش دهیم.

Ingredients for making apple and cinnamon cake in a pot

مواد لازم برای تهیه کیک سیب و دارچین در قابلمه‌

مواد لازم برای تهیه کیک سیب و دارچین در قابلمه نی نی سایت به شرح زیر می باشد:

  1.  آرد 2 پیمانه
  2.  تخم مرغ 2 عدد
  3.  سیب رنده شده 1 پیمانه
  4.  شکر 200گرم
  5.  وانیل 1/2 قاشق چایخوری
  6.  پودر دارچین 2 قاشق چایخوری
  7.  گردوی خرد شده 50 گرم
How to prepare apple and cinnamon cake in a pot ‌

طرز تهیه کیک سیب و دارچین در قابلمه‌

عده زیادی از افراد به دنبال طرز تهیه کیک سیب و دارچین در قابلمه هستند، به همین علت در این بخش طرز تهیه کیک سیب رنده شده و دارچین را برای شما قرار داده ایم:

مواد اولیه :ابتدا لازم است تخم مرغ‌ها را با شیر و شکر میکس کرده تا زمانی که کاملاً  مخلوط شود و مایع کرم رنگ کشداری ایجاد شود.

میکس کردن روغن و شیر: روغن و شیر را به مایع اضافه نمایید. مواد را به مدت ۱ دقیقه هم بزنید تا کاملاً مخلوط شود.

الک کردن آرد:آرد و بکینگ پودر را با هم میکس کرده و آن را ۳ بار الک کنید. سپس آرد را بصورت دوره ای به مواد اضافه کرده و در پایان به خوبی هم بزنید تا داخل مایع گلوله‌ای نشود. دقت کنید هم زدن باید در یک جهت و به صورت دورانی باشد.

 اضافه کردن سیب :در این مرحله میتوانید دارچین را با مغز گردو و سیب رنده شده به مایع کیک اضافه کنید و مجدداً تمامی مواد را با یکدیگر مخلوط کنید.

 آماده سازی قابلمه جهت پخت: قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و زیر آن شعله پخش کن قرار دهید تا حرارت مستقیم به قابلمه نخورد.

در ظرف را ببندید تا فضای داخلی آن گرم شود.بد از گذشت چند دقیقه که قابلمه بطور کامل گرم شد میتوانید کاغذ روغنی را در کف آن بگذارید.  

 پخت کیک : روی کاغذ روغنی مقداری آرد بپاشید و سپس مواد آماده شده را داخل قابلمه بریزید. و بعد کل آن را آغشته به دارچین نمایید .

به مدت 30 ثاینه صبر کنید تا کیک بپزد به هیچ عنوان در قابلمه را باز نکنید چراکه باعث خمیر شدن کیک می‌شود و به میزان مناسب پف نخواهد کرد.

برای اینکه متوجه شوید کیک کاملا پخته آن را با خلال دندان تست کنید نکته: سطح کیک در قابلمه به صورت کرم رنگ میشود پس از پایان پخت کیک آن را با خامه و یا دارچین، و …… به طبق سلیقه خود آن را تزیین کنید.

کیک سیب و دارچین در ماهیتابه رژیمی

ابتدا برای تهیه کیک سیب و دارچین در ماهیتابه رژیمی باید مواد لازم این کیک را تهیه کرده سپس اقدام به پخت آن کنید. مواد لازم برای تهیه کیک سیب و دارچین در ماهیتابه رژیمی به شرح زیر می باشد:

  • آرد سفید 2 پیمانه
  • پودر دارچین به مقدار لازم
  • روغن مایع نصف پیمانه
  • سیب 3 عدد
  • تخم مرغ 3 عدد
  • شکر یک پیمانه
  • ماست نصف پیمانه
  • بکینگ پودر 2 قاشق مربا خوری
  • وانیل نصف قاشق چای خوری

برای تهیه کیک سیب خوش طعم ابتدا باید پوست سیب ها را جدا کنیم و اون ها را از وسط نصف کنیم سپس هسته های سیب را جدا کرده و سیب را برش بزنید. توجه داشته باشید برش سیب ها نباید خیلی ضخیم یا نازک باشند. برش های ایجاد شده باید کاملا نرمال باشند و سیب ها را درون پودر دارچین قرار داده و کنار بگذارید.

باید آرد را سه بار الک کنید تا کاملا یکدست شود و دورن آن گلوله ای باقی نماند. سپس بکینگ پودر را به آن اضصافه کرده و خوب با آرد مخلوط می کنیم و مجددا آن را از الک رد می کنیم تا کاملا ضاف و یکدست شود. آرد را نیز کنار نگه دارید.

تخم مرغ ها را درون یک ظرف مناسب بکشانید سپس آن را با وانیل و شکر خوب مخلوط کنید. با استفاده از هم زن برقی مواد را به مدت 5 دقیقه هم بزنید تا کاملا یک دست شوند .مواد آن باید بافت کرم رنگ داشته باشد و کمی کش بیاید زمانی که به بافت مورد نظر رسیدید می توانید ماست را به آن اضافه نمایید و خوب هم بزنید تا مواد کاملا یک دست شود. بافت که کاملا یکدست و صاف شد می توانید روغن مایع را به مواد اضافه نمایید سپس دوباره به خوبی هم بزنید تا ترکیب یکدست شود.

در این مرحله باید طی چندین بار آرد را الک کرده و به ترکیب اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم. توجه داشته باشید باید به آرامی آرد را اضافه کرده و هم بزنید تا مواد یک کیک لطیف را داشته باشید. حالا مایع کیک شما آماده است.

مایع کیک مون رو توی ماهی تابه می ریزیم و خوب با لیسک اون رو صاف می کنیم. حالا از سیب های دارچینی مون روی کیک قرار می دیم. اون ها رو مرتب روی کیک مون می چینیم. در آخر کمی پودر دارچین روی کیک مون الک می کنیم و درش رو می ذاریم و روی شعله پخش کن می ذاریم. شعله رو کم می کنیم و می ذاریم تا به مدت یک ساعت بمونه تا خوب کیک مون بپزه. 

بعد از گذشت چهل دقیقه ماهی تابه رو بر می گردونیم تا طرف دیگه کیک هم بپزه و طلایی بشه. می تونید همین دستور رو هم در فر انجام بدین. فر رو روی دمای صد و هشتاد درجه سانتی گراد قرار بدین و کیک رو به مدت چهل و پنج دقیقه بذارید تا بمونه و خوب بپزه.

طرز تهیه کیک سیب و دارچین و گردو بدون فر

برای طرز تهیه کیک سیب و دارچین و گردو بدون فر باید در ابتدا مواد لازم برای کیک را تهیه نمایید. مواد لازم کیک سیب و گردو در قابلمه به شرح زیر می باشد:

  • آرد دو پیمانه
  • بیکینگ پودر یک قاشق چایخوری
  • جوش شیرین نصف قاشق چایخوری
  • نمک یک پینچ
  • دارچین یک تا دو قاشق به دلخواه
  • تخم مرغ چهار عدد
  • وانیل نوک قاشق چایخوری
  • شکر یک پیمانه
  • سیب رنده شده دو عدد
  • گردو نگینی خرد شده یک دوم پیمانه
  • روغن مایع سه چهارم پیمانه

فیلم طرز تهیه کیک سیب و دارچین

شما می توانید در این بخش فیلم طرز تهیه کیک سیب و دارچین را مشاهده نمایید

طرز تهیه کیک سیب و دارچین با ماست

پیشنهاد مقاله :

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی

کلاس شیرینی پزی مجتمع فنی تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا