پلاستیک

تجزیه پلاستیک در طبیعت

 ظروف یکبار مصرف از کاغذ، پلاستیک و مقوا ساخته می شود و از قدیم به عنوان ظرف یکبار مصرف یا پلیمری معروف شده اند اما بحث مورد نظر ما به ظروفی مربوط است که از جنس پلاستیک هستند.

به دلیل استقبال بسیار زیاد مردم از این ظروف و افزایش صنایع مربوط به تولید ظروف یکبار مصرف حجم زباله های انباشته شده در محیط زیست بسیار زیاد شده است که این زباله ها قادرند صدها سال در محیط طبیعی باقی بمانند.

تجزیه پلاستیک چقدر طول میکشد؟

تجزیه پلاستیک حدود 250 تا 500 سال طول می کشد و گاهی دیده شده که پلاستیک ها در اعماق دریا هم یافت شده اند. در واقع پلاستیک در چرخه طبیعت طوری چرخیده اند که همه جا این زباله ها دیده می شود.

به گفته  کارشناس محیط زیست، در حال حاضر افزایش معضل استفاده از ظروف یکبار مصرف بیشتر نمود پیدا کرده زیرا علاوه بر ظروف زیست محیطی معضلات مربوط به سلامت و بهداشت نیز با آن درگیر شده است.

به گفته وی، پون پلاستیک نوعی ماده شیمیایی است که ویژگیهای بهداشتی غذا را نیز مانند مسائل زیست محیطی تحت تاثیر قرار می دهد و بر سلامت افرادی که از این ظروف استفاده می کنند در دراز مدت اثرات منفی به جا می گذارد.

بسیاری از پلاستیک ها قبل از تبدیل با مواد افزودنی ترکیب می شوند و سپس به عنوان ظروف نگهداری و توزیع غذا مصرف می شوند که این امر اثرات منفی این ظروف را دو چندان می کنند.

وی با اشاره به استفاده از ظروف یکبار مصرف با منشاء گیاهی افزود: از سال 1970 در زمان بحران نفت کار روی پلیمرهای گیاهی آغاز شد و پلیمرهای گیاهی با ترکیباتی مانند سیب زمینی ، ذرت و گندم مورد آزمایش قرار گرفتند.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با پلاستیک روی لینک تجزیه ظروف پلاستیکی چند سال طول میکشد کلیک کنید

عمر پلاستیک در طبیعت

تجزیه پلاستیک چند سال طول میکشد؟همانطور که گفته شد مدت زمان تجزیه پلاستیک 250 تا 500 سال میباشد .

تجزیه شیشه چند سال طول میکشد؟

مدت زمان لازم برای تجزیه شیشه در طبیعت 4000 سال است. انسان با فعالیت های خود نظم طبیعت را به هم ریخته است. روزانه مقادیر زیادی زباله توسط انسان تولید شده و در طبیعت به روش نامناسب رها می شود. بخشی از این زباله ها ظروف شیشه ای و پلاستیکی است. زمان لازم برای تجزیه شیشه در طبیعت 4000 سال وبرای پلاستیک 100 تا 1000 سال است.

برای خرید محصولات زیباسازان همین حالا اقدام کنید

تجزیه ظروف پلاستیکی چند سال طول می کشد؟

در پاسخ به سوال اینکه تجزیه ظروف پلاستیکی چند سال طول میکشد؟ همه ما باید بدانیم که تجزیه ظروف پلاستیکی بسیار دیر تر از سایر موارد موجود است ، حدود ۲۵۰ تا ۵۰۰ سال طول می کشد که ظروف پلاستیکی هر نوع چیزی که از جنس پلاستیک است تجزیه شود.

البته در بسیاری موارد ذکر شده که مدت زمان تجزیه ظروف پلاستیکی تا ۷۰۰ سال نیز میباشد و پلاستیک در طبیعت سالم می ماند و سپس شروع تجزیه شدن می کند. وجود پلاستیک  در طبیعت و خیابان ها باعث نابودی چرخه می شود. و طبیعت را نابود می کند. و وجود پلاستیک برای خاک و سلامت انسان ها بسیار مضر می باشد. برای جلوگیری از مضرات زباله ریختن تا حد امکان باید از ریختن زباله جلوگیری شود.

برای خرید سرویس پلاستیک با بهترین کیفیت و مقرون به صرفه ترن قیمت ها روی لینک سرویس پلاستیک شامل چه چیزهایی است کلیک نمایید.

زمان لازم برای تجزیه پلاستک و سایر زباله ها به قرار زیر است:

  • شیشه ۴ هزار سال طول می‌کشد که تجزیه شود.
  • قوطی های فلزی نوشابه برای تجزیه خود به صد سال زمان نیاز دارند.
  • کاغذ ها و یا روزنامه ها بین سه تا دوازده ماه برای تجزیه شان زمان لازم است.
  • اما تجزیه پلاستیک بیش از پانصد سال و نزدیک هزار سال زمان نیاز دارد.

چرا مواد پلاستیکی مدت زمان زیادی در طبیعت باقی می مانند؟

یکی از مهمترین مشکلات در زمینه‌ی ازدیاد بیش از اندازه‌ی این ماده، تولید سرسام‌آور آن است. با وجود این که مسئولان کشورهای گوناگون می‌دانند که وجود پلاستیک تا چه اندازه برای محیط زیست زیان‌بار است اما آمارها نشان می‌دهند که مقدار تولید پلاستیک در دنیا روبه رشد است. در سال 1950 حدود 2.5 میلیون تُن پلاستیک تولید شد و این عدد در سال 1993 به 162 میلیون تن رسید و بر اساس آخرین آمار که مربوط به سال 2015 است در آن سال 448 میلیون تن پلاستیک تولید شد. حال تصور کنید که این عدد در سال 2018 چقدر خواهد شد.

چرا پلاستیک در طبیعت تجزیه نمی شود؟ تجزیه نشدن پلاستیک به علت ساختار شیمیایی پلاستیک میباشد .

هوم کت از بزرگترین و پرفروش ترین برند های تولید کننده لوازم پلاستیکی خانه و آشپزخانه می باشد.

نمونه سوالات مشابه که اکثر افراد به دنبال جواب آن میباشند:

پلاستیک چند سال در طبیعت می ماند

پلاستیک بعد از چند سال تجزیه می شود

چه مدت طول میکشد تا پلاستیک جذب طبیعت شود

پلاستیک چند سال طول میکشد تا تجزیه شود

تجزیه ظروف پلاستیکی چقدر طول میکشه

چند سال طول میکشد تا پلاستیک تجزیه شود

زمان تجزیه پلاستیک در طبیعت

پلاستیک چقدر طول می کشد تا تجزیه شود

چند سال طول می کشد تا پلاستیک تجزیه شود

مدت زمان تجزیه پلاستیک در طبیعت

چند سال طول میکشد پلاستیک تجزیه شود

چند سال طول میکشد تا پلاستیک در طبیعت تجزیه شود

ظروف پلاستیکی چند سال تجزیه می شوند

ظروف پلاستیکی چند سال طول میکشد تا تجزیه شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا